مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم یادواره شهدای دانش آموز ناحیه چهار مشهد:

نقل کمالات شهدا نقش تربیتی دارد و به معنای الگوسازی تربیتی است

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم یادواره شهدای دانش آموز ناحیه چهار مشهد که در سالن همایش های شهید حاتمی برگزار گردید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش آموز تصریح کرد: باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و در زندگی از آن ها به عنوان الگوهای رفتاری استفاده کنیم.

کد مطلب: ۸۷۱۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
نقل کمالات شهدا نقش تربیتی دارد و به معنای الگوسازی تربیتی است

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در مراسم "همکلاسی آسمانی " که با هدف بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد برگزار شد عنوان کرد: در تاریخ همه ملت ها کسانی هستند که از آن ها به عنوان اسطوره یاد می شود و با توجه به نوع ارزش ها در آن جامعه به عنوان الگوهای شاخص معرفی می شوند. در کشور ما نیز با توجه به ارزش های معنوی و الهی الگوها و نمونه هایی داریم که باید به نسل های بعدی معرفی نمائیم. ما باید کسانی که در راه خدا در جهاد شرکت کردند و جان خود را نثار کردند تا امنیت را به مردم هدیه دهند پاس داریم و آن ها را به عنوان الگو معرفی کنیم و رفتار آن ها را در بین مردم اشاعه دهیم.

وی افزود: فداکاری های که جوانان، رزمندگان و ایثارگران در دفاع مقدس انجام دادند قطعا عامل نجات کشور از دست دشمن شد و این امنیتی که اکنون در این سرزمین حاکم است مدیون دلاور مردی های شهدا و ایثارگران عزیز است.

خدابنده ضمن اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس وحدت و یکپارچگی در جبهه ها موج می زد و این وحدت که حول محور حضرت امام (ره) و رهبری بود تحمل مشکلات را برای مردم ساده کرده بود و اکنون نیز اگر می خواهیم در برابر مشکلات پیروز شویم باید در برابر مشکلات صبر داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی صبر و بردباری در برابر مشکلات، یقین، عدل و عدالت گستری و جهاد در راه خدا را چهار رکن اصلی ایمان برشمرد و گفت: اگر فردی مجموع این شاخص ها را داشته باشد فردی مومن و با ایمان است و قطعا شهدای گرانقدر ما نشان دادند که همه این شاخص ها را داشتند.

وی در پایان افزود: نقل کمالات شهدا نقش تربیتی دارد و به معنای الگوسازی تربیتی است و لذا بزرگداشت شهدا که یک پیام و درس قرآنی است یک ارزش محسوب می شود.

در ابتدای این مراسم صفیه رکنی مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد ضمن اشاره به ارزش معنوی و دینی از خود گذشتگی های شهدا گفت: از تمامی جوانان و دانش آموزان عزیز می خواهم با همت، تلاش و همچنین تاسی از شهدای گرانمایه آینده ایران عزیز را بسازند.

قابل ذکر است در پایان این مراسم از خانواده های معزز شهدای دانش آموز ناحیه چهار مشهد و همچنین جانبازان سرافراز اسلام تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار