در حاشیه بازدید از محصولات کانون‌های فرهنگی تربیتی:

معاون پرورشی آموزش و پرورش: سازوکار فروش محصولات دانش‌آموزی در کانون‌ها فراهم می‌شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از آثار خوب برگزاری جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی تربیتی به تهیه ویترینی از مهارت‌های دانش آموزان در چارچوب سند تحول بنیادین و تعلیم و تربیت تمام ساحتی اشاره کرد.

کد مطلب: ۸۶۹۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش: سازوکار فروش محصولات دانش‌آموزی در کانون‌ها فراهم می‌شود

علیرضا کاظمی امروز در حاشیه افتتاح سومین جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی تربیتی سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت:«دستاوردهای دانش‌آموزان باکیفیت بسیار خوبی در غرفه‌های این جشنواره قابل مشاهده است. این دانش‌آموزان محصولات قابل قبولی ارائه کرده‌اند.»

او ادامه داد: «این جشنواره برای ارائه محصولات و توانمندی‌های کانون‌ها برگزار می‌شود. در کنار آن تبادل تجربه مدیران کانون‌های مختلف صورت می‌گیرد. سیاست آموزش و پرورش امسال بر اساس شعار سال «حمایت از کالای ایرانی » و مهارت‌آفرینی شکل گرفته است.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ «در راستای حمایت از فعالیت‌ها و دستاوردهای دانش‌آموزان تلاش می‌کنیم تمام آنچه به‌ عنوان هدایا به دانش‌آموزان اهدا می‌شود از محصولات دانش‌آموزان باشد. علاوه بر این سازوکار و زمینه فروش و عرضه محصولات در کانون‌ها فراهم می‌شود.»

کاظمی ادامه داد: «رقم قابل ملاحظه‌ای را در نظر گرفتیم تا محصولات و دستاوردهای دانش آموزان را خریداری کنیم. زیرا کانون‌ها به‌عنوان مهم‌ترین مراکز فرهنگی بعد از مدارس هستند. کانون‌ها یک مکان مناسب به لحاظ مسائل تربیتی در کنار مدارس و محلات فعالیت می‌کنند که می‌توانند مسیر شغلی دانش آموزان را در آینده روشن کنند.»

او کانون‌ها را بستر شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان در تمام عرصه‌ها دانست و ادامه داد: «دانش‌آموزان با رویکرد مهارت‌آفرینی می‌توانند در مسیر شغلی آینده فعالیت‌های 12 ساله را در کانون رقم بزنند به گونه‌ای که بعد از 12 سال فارغ‌التحصیلی می‌تواند مدعی شود که کاملاً انسان حرفه‌ای در یک حوزه تخصصی است و می‌تواند با استفاده از توانایی‌های خود زندگی کند.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: «یکی از برنامه‌های خوب این جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان کارآفرین، الگو و نمونه است ما حدود سه میلیون دانش آموز را تحت پوشش کانون‌ها داریم و تلاش می‌کنیم این عدد را افزایش دهیم. این افزایش با ارتباط کانون‌ها با مدارس صورت می‌گیرد. علاوه بر آن می‌توانیم ویترینی از مهارت‌ها در چارچوب سند تحول بنیادین و تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی آماده کنیم که متناسب با ذائقه تمام دانش‌آموزان است و زمینه جذب آنان را به کانون‌ها فراهم می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار