نشست کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا) - با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، نشست کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش کردستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۸۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان کردستان برگزار شد

صبح امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان، معاونین اداره کل و سایر اعضا، نشست کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر استان در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این نشست کسب رتبه اول کشوری در اجرای طرح نماد را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح میزان آسیب های اجتماعی در مدارس به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات جامعه امروز ناشی از عدم پختگی و ناآگاهی است؛ تصریح کرد: اگر همه متولیان تلاش کنند که انسان ها را به درجه ای از پختگی برسانند که در برابر مشکلات بهترین تصمیم را بگیرند آینده بهتری پیش روی کشور خواهد بود.

قربانی با اشاره به اینکه در وضعیت کنونی کشور محدودیت مالی در همه دستگاه ها وجود دارد؛ اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به اهمیت موضوع آسیب های اجتماعی، اعتبارات قابل توجهی برای این مسئله در نظر گرفته شده است و باید به نحو احسن و اثر بخش در این راستا هزینه کرد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه بر پوشش حداکثری دانش آموزان در برنامه های پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی در مدارس تاکید و تصریح کرد: توجه به مدارس حاشیه شهر باید در اولویت قرار گیرد.

قربانی با بیان اینکه موضوع آسیب های اجتماعی یکی از مسائل مهم کشور و از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است؛ بر استفاده موثر و بهینه از منابع مالی جهت کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: برنامه زمانی اثربخش خواهد بود که مشکلات در جامعه کاهش یافته و در رفتار اجتماعی مردم نمود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از سازمان ها و موسسات در بحث آسیب های اجتماعی در تلاش اند که به مدارس ورود پیدا کنند؛ تاکید کرد: ورود به مدارس ممنوع بوده و قبل از ورود به مدارس باید با آموزش و پرورش هماهنگی لازم به عمل آید.

همچنین افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان را بالاترین مرجع تصمیم گیری آموزش و پرورش در بحث آسیب های اجتماعی عنوان کرد و از تحقق 100 درصدی اهداف و شاخص های تعیین شده در حوزه آسیب های اجتماعی در سال گذشته خبر داد .

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 40 درصد مدارس استان تحت پوشش برنامه های حوزه مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی قرار گرفتند؛ گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 50 درصد مدارس تحت پوشش این برنامه ها قرار بگیرند.

محمدرضا سورسوری رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی نیز در ابتدای این نشست به تشریح و تبیین طرح نماد پرداخت و گفت: این طرح با مشارکت دستگاه ها و با هدف آموزشی- ارتقای و مراقبتی در مدارس اجرا می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته آموزش و پرورش کامیاران و ناحیه یک سنندج در 12 مدرسه به صورت پایلوت مجری پروژه « نماد» در استان بودند؛ از اجرای این طرح در تمام مدارس شهرستان کامیاران در سال جاری خبر داد و گفت: تعداد 16 هزار و 317 دانش آموز این شهرستان تحت پوشش برنامه نماد قرار می گیرند.

در ادامه این نشست هریک از اعضای کمیته به بیان نقطه نظرات خود در خصوص نحوه اجرای طرح نماد و برنامه های حوزه مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی پرداختند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار