استاندار اردبیل:

اردبیل قطب تولید محصولات استراتژیک در خاورمیانه می‌شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: طرح های مهمی که در حوزه آب و خاک در استان انجام می شود این استان را به قطب تولید محصولات استراتژیک در کشور و خاورمیانه تبدیل می کند.

کد مطلب: ۸۶۷۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل قطب تولید محصولات استراتژیک در خاورمیانه می‌شود

اکبر بهنام جو در جلسه نشست مشترک با هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و معاونان جهاد کشاورزی در محل سالن شیخ صفی استانداری اردبیل اظهار کرد: بزرگترین اتفاق تاریخی در حوزه آب و خاک با صرف هزینه حدود۳۰۰۰میلیارد تومان در زمینه مهار آبها و نظام بهره برداری هزینه شده، افتاده است .

وی با بیان اینکه ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی در کنار پایاب سدهای بزرگ رونق اشتغال را بدنبال خواهد داشت افرود: امیدواریم نحوه اجرا و تکمیل پروژه ها در اسرع وقت اتمام برسد و تقسیم اراضی نیز با برنامه ریزی صحیح انجام شود .

استاندار اردبیل اجرا و بهره‌برداری از پایاب سد خدا آفرین را نقطه عطف اشتغال دانست و افزود: ساماندهی حدود 10 هزار خانوار عشایر با افزایش تولید محصولات زراعی، باغی و دامی با رویکرد پیشگیری از مهاجرت می تواند از اهداف طرح باشد .

بهنام جو با اشاره به اینکه تامین آب شرب استان باید الویت اصلی ما باشد گفت: برای گذر از بحران باید صرفه جویی در آب ، فرهنگ چگونه مصرف کردن و با اجرای طرح های مدرن آبیاری نهایت تلاش کنیم .

استاندار اردبیل افزود: انتقال و توزیع آب اراضی در محدوده طرح شبکه خداآفرین در فاز اول به وسعت ۳۷هکتار است که امیدواریم با برنامه ریزی دقیق ظرف دو هفته آینده موانع پیش رو برداشته شود .

وی توسعه اقتصادی منطقه را در گرو توسعه کشاورزی و دامپروری دانست و گفت: در کنار توسعه کشاورزی و دامپروری و ایجاد کارگاه های بزرگ صنایع تبدیلی شاهد شکوفایی اشتغال و رونق کسب کار در شمال استان خواهیم شد .

گفتنی است :در سفر دو روزه هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و همچنین معاونان جهاد کشاورزی و مدیرعامل منابع آب کشور از برخی سدها و طرح های در حال اجرای استان بازدید شد و این سفر پیرو سفر قبلی هیئت رییسه این کمیسیون به استان اردبیل و پیگیری مصوبات سفر قبلی است که در نهایت وضعیت واگذاری اراضی پایاب خداآفرین، تکمیل سدهای در دست اقدام و نحوه بهره برداری مورد بررسی قرار گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار