در حاشیه افتتاح المپیاد درون‌مدرسه‌ای

بطحایی: اگر خانواده و آموزش و پرورش همسو نباشند تربیتی صورت نمی‌گیرد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران از انجمن‌های اولیا و مربیان خواست برای همسویی بیشتر مدارس و والدین تلاش کنند.

کد مطلب: ۸۶۴۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: اگر خانواده و آموزش و پرورش همسو نباشند تربیتی صورت نمی‌گیرد

سید محمد بطحایی صبح امروز در حاشیه آیین افتتاحیه کشوری پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای که صبح امروز در دبستان دخترانه صاحب حضرت خدیجه (س) برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت:‌ «امروز مراسم نمادین پنجمین المپیاد ورزشی درون مدارس در این مدرسه و به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور برگزار شد. امروز روز بسیار خوبی است چون یکی از مهم‌ترین هدف‌های تعلیم و تربیت در المپیادهای درون مدرسه‌ای تحقق پیدا می‌کند و امیدوارم باهمت همکارانم و به‌ویژه همکاری همه نهادهایی که می‌توانند در این زمینه کمک کنند روز به‌روز مدارس را به سمتی ببریم که سهم تربیت بدنی و آمادگی جسمانی در برنامه‌های درسی رسمی دانش آموزان بیشتر شود.»

وزیر آموزش و پرورش به هفته پیوند اولیا و مربیان نیز اشاره کرد و گفت: «ما به کمک‌های مالی و اقتصادی خانواده‌ها به‌شدت نیازمندیم. من این واقعیت را حاشا نمی‌کنم؛کاش روزی بشود که وزیر آموزش و پرورش بگوید ریالی از اولیای دانش آموزان پول نمی‌گیریم. ای‌کاش آن روز نزدیک باشد اما امروز ما به کمک‌های مالی خانواده‌ها نیازمندیم.»

او افزود:‌ «نیاز ما به مشارکت و همسویی خانواده‌ها خیلی بیشتر از کمک‌های اقتصادی است. ما به خانواده‌ها و انجمن اولیا و مربیان به این دلیل نیازمندیم که اگر خانواده همسو با آموزش و پرورش و آموزش و پرورش همسو با خانواده نباشد تربیتی صورت نمی‌گیرد.»

بطحایی گفت‌: «از انجمن‌های اولیا و مربیان می‌خواهم که بخش کوچکی از تلاششان صرف مسائل اقتصادی و مالی باشد و بخش عمده‌ای باید برای برقراری همسویی و همگرایی بین خانواده و مدرسه و مشارکت خانواده در حل مسائل فراوانی که در حوزه تعلیم و تربیت داریم صرف شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار