صعود کوهنوردان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله 3 هزار و 930 متری خشچال استان قزوین

تبریز (پانا ) - کوهنوردان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی قله 3 هزار و 930 متری خشچال استان قزوین را با موفقیت صعودکردند.

کد مطلب: ۸۶۰۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
صعود کوهنوردان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله 3 هزار و 930 متری خشچال استان قزوین

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان ، سه نفر از کوهنوردان باشگاه کوهنوردی سازمان جهاد کشاورزی استان به دعوت انجمن خوشنویسان ایران به مناسبت ارج نهادن و بزرگداشت مقام هنری زنده یاد استاد ابوالحسن محصص مستشاری ازچهره های ماندگار خوشنویسی کشور، به همراه جمعی از اساتید و پیشکسوتان جامعه خوشنویسی کشور در این برنامه که به همت بخش فرهنگی انجمن خوشنویسان کشور در شهرستان قزوین برگزار گردیده بود ، شرکت کرده و موفق شدند قله 3 هزار و 930 متری خشچال را با موفقیت صعود کنند.
در این برنامه آقایان مهندسین یوسف اسکندرجعفرزاده، خلیل بهمنی فر ، میرمحمود موسوی از سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این برنامه شرکت کرده و موفق به صعود شدند.
گفتنی است قله خشِچال با ارتفاع 3930 متر یکی از قلل مرتفع رشته‌کوه البرز غربی محسوب شده و در منطقه الموت استان قزوین واقع است. این کوه دقیقاً در مرز دو استان قزوین و مازندران قرار گرفته و در بین دره‌های الموت در جنوب و دره‌های دوهزار و اِشکِور در شمال قرار دارد. قله خشچال در جهت شرق و توسط یک خط الراس پرفراز و نشیب به مرتفع‌ترین قله منطقه الموت یعنی قله سیالان با ارتفاع 4190 متر منتهی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار