معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

توجه به درس تربیت بدنی در مدارس باعث ایجاد شور و نشاط می شود

سنندج(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در گردهمایی کارشناسان تربیت بدنی شهرستان ها و مناطق تابعه استان گفت: اولویت و ضرورت کار ما در مدارس، پرداختن به درس تربیت بدنی است.

کد مطلب: ۸۵۷۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
توجه به درس تربیت بدنی در مدارس باعث ایجاد شور و نشاط  می شود

افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان،در جمع کارشناسان تربیت بدنی شهرستان ها و مناطق تابعه استان که با حضور رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی اداره کل، رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان و کارشناسان تربیت بدنی در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد؛ با تبیین اولویت های کاری، از توجه به درس تربیت بدنی در مدارس به عنوان اولویت اصلی این حوزه نام برد.

افشین خوش گوار با اشاره به موفقیت های و اقدامات مثبت تربیت بدنی استان در سطح کشور گفت: روند حاکم بر تربیت بدنی در بخش های مختلف، رضایت بخش و مطلوب است که کسب رتبه برتر شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد استان برتر در اجرای دستورالعمل ارزشیابی درس تربیت بدنی، کسب رتبه اول منطقه ای و هشتم کشوری در مسابقات کشوری ورزش دانش آموزی و معرفی به عنوان استان برتر در میزبانی برنامه های کشوری شاخص ترین های این موفقیت بوده است.

وی افزود: در سال جاری نیز استراتژی چهارگانه را برای تحقق اهداف دنبال و به تاسی از سیاست های هفت گانه وزارتی و با طراحی 20 برنامه عملیاتی تلاش خواهیم کرد اهداف مد نظر تحقق شود.

خوش گوار گفت: درس تربیت بدنی به عنوان یکی از حوزه های یازده گانه یادگیری در هسته اصلی فعالیت های ما قرار دارد و برنامه های فوق برنامه و مسابقات و سایر بخش ها محک تربیت بدنی خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم اجرای کامل دستورالعمل اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی، افزود: باید این دستورالعمل با تشریح در جلسه مدیران مدارس و دبیران درس تربیت بدنی در شهرستان ها و مناطق ساری و جاری شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان توجه به توانمندسازی معلمان تربیت بدنی را از برنامه های اصلی طی چند سال اخیر برشمرد و گفت: در سال جاری در کنار برگزاری دوره آموزشی آموزگاران پایه، چهار دوره آموزشی در شهرستان ها و مناطق و یک دوره استانی در مرکز استان برگزار می شود.

خوش گوار از کارشناسان تربیت بدنی شهرستان ها و مناطق خواست باتوجه بیشتر به اجرای درس تربیت بدنی از مدت زمان برگزاری مسابقات بکاهند و به استقرار و تثبیت درس تربیت بدنی کمک کنند.

وی تشکیل کارگروه حمایت قضایی از معلمان تربیت بدنی استان، برگزاری دوره تخصصی مدیران کانون های ورزشی، شروع مسابقات استانی از دهه اول اسفند و تخصیص حق لباس دبیران تربیت بدنی به عنوان اهم کارهای پیش رو نام برد و افزود: بایستی از مسیر اجرای برنامه ها و طرح ها، در وهله اول همراه کردن مدیران مدارس و به تبع آن خانواده ها با درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزش را دنبال کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار