استاندار اردبیل:

زمینه افزایش صادرات اردبیل به عراق و سوریه فراهم است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل در دیدار دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه ، بر لزوم افزایش صادرات استان اردبیل به عراق و سوریه تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۵۴۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
زمینه افزایش صادرات اردبیل به عراق و سوریه فراهم است

اکبر بهنام جو در این دیدار که در استانداری اردبیل برگزار شد، افزود : تولیدات قابل توجه بخش کشاورزی و اجرای طرح های عظیم آب و خاک و توسعه تولیدات صنعتی ، استان اردبیل را به عنوان یکی از استان های دارای ظرفیت صادراتی تبدیل کرده است و شرایط بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای ایجاد صنایع تبدیلی فراهم شده است .
وی از ستاد توسعه روابط ایران با عراق و سوریه خواست در برنامه ریزی های خود برای توسعه روابط اقتصادی با این کشورها ، ظرفیت های استان اردبیل را مورد توجه قرار دهند و تاکید کرد مردم و مسئولان استان اردبیل همت لازم را برای کمک به توسعه این روابط دارند .
استاندار اردبیل اظهار کرد : در بخش گردشگری نیز به ظرفیت های بی بدیل مالک هستیم و از همکاری و مشارکت با تجار و صنعت گران عراق استقبال و حمایت می کنیم .
بهنام جو خواستار توسعه روابط در بخش فنی مهندسی ، فعال شدن انجمن های فنی مهندسی اردبیل در عراق و ایجاد شرکت های مشترک و برگزاری نمایشگاه های معرفی و عرضه محصولات تولیدی استان در عراق شد .
در این دیدار دانائی فر، مشاور معاون اول رئیس جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه ضمن تاکید بر وجود بازار مناسب برای صادرات محصولات کشاورزی و باغی مازاد بر نیاز استان اردبیل به کشور عراق؛ از عزم جدی دولت برای توسعه تجارت خارجی و صادرات خبر داد .
وی همچنین با اشاره به جلسه با بازرگانان و تولیدکنندگان استان در اتاق بازرگانی؛ آمادگی کامل این ستاد را برای کمک به بخش های خصوصی استان اردبیل برای حضور در بازار عراق اعلام کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار