معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی :

مهمترین مهارت همیاران مشاور ، برقراری ارتباط با دیگران است

بجنورد (پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت :مهمترین مهارت همایاران مشاور ، برقراری ارتباط با دیگران و تقویت مشارکت دانش آموزان با یکدیگر و تشویق به فعالیت های گروهی است .

کد مطلب: ۸۵۱۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین مهارت همیاران مشاور ، برقراری ارتباط با دیگران است

همایش همیار مشاور در بخش دختران با حضور 200 نفر از همیاران مشاور از سراسر استان در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

علی شورزاده معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در این همایش گفت : در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نگاه ویژه ای به نقش تشکل های دانش آموزی در امر تعلیم و تربیت شده است و همیاران مشاور تشکل نوپایی است که میتواند نقش پررنگی در حوزه ی مشاوره ، بهداشت روان و مباحث تربیتی ایفا کند.

وی افزود: یکی از دلایلی که اهمیت نقش همیاران مشاور را نشان می دهد این است که دانش آموزان برای بیان مشکلات و مسایل خود ترجیح می دهند به سراغ همسالان خود رفته و از آنها کمک و راهنمایی می طلبند.

شورزاده تصریح کرد: همیاران مشاور بازوی توانمند همکاران مشاور در مدارس هستند که باید با آموزش و فراگیری مهارت های مشاوره ای زمینه لازم برای کمک و حمایت از همسالان خود را فراهم کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ادامه داد: هدف از اجرای طرح همیار مشاور ، کمک به ارتقای سلامت روان ، تقویت اعتمادبه نفس و خودباوری در میان دانش آموزان و تقویت روحیه همکاری ،تعاون و مشارکت پذیری دانش آموزان است .

علیرضا زارع رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان نیز در ادامه توضیحاتی در خصوص طرح همیار مشاور ارائه داد و گفت : همیاران مشاور در هر کلاس با ضوابط خاصی از میان دانش آموزان داوطلب انتخاب می شوند.

وی افزود :اولین اصلی که برای همیار مشاور تعریف شده اصل ایحاد روابط حسنه است .همجنین رازداری،کمک به حل مشکلات همسالان ، رعایت اصول اخلاقی به عنوان الگویی برای سایر دانش آموزان ،رعایت نظم ،کنترل احساسات ،اعتماد به نفس ، ثبات عاطفی و مسئولیت پذیری از دیگر ویژگی های یک همیار مشاور است .

لازم به ذکر است همایش استانی همیار مشاور در دو بخش دختران و پسران روزهای 13 و 14 شهریور با حضور بیش از 200 دانش آموز در هر بخش در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار