کارشناس مشاوره اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

همیاران مشاور، بازوی توانمند مشاوران در مدارس هستند

چهاردانگه (پانا)- کلاس های آموزشی همیار مشاور به همت کارشناسی مشاوره اداره آموزش و پرورش چهاردانگه و باحضور کارشناس مشاور اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۴۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
همیاران مشاور، بازوی توانمند مشاوران در مدارس هستند

مهرزاد عباسی کارشناس مشاوره اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در گفتگو با خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران گفت: هدف های زیادی در پی برگزاری کلاس آموزشی همیاران مشاور وجود دارد ،ولی مهم ترین آنها نقش همسالان در بحث آسیب های روانی و اجتماعی دانش آموزان نسبت به یکدیگر است و اینکه به راحتی میتوانند تاثیر بسیار بزرگ مثبت و منفی را در زندگی همکلاسی هایشان بگذارند.

وی در ادمه گفت: در بحث انتخاب همیار مشاور بر اساس شیوه نامه، دانش آموز از پایه هشتم و بر اساس ملاک هایی همچون روابط اجتماعی خوب، همدلی، راز داری و سخنوری خوب انتخاب میشوند.

مهرزاد عباسی اظهار داشت: مهم ترین وظیفه یک همیار مشاور، توانمند شدن وی در کنار مشاور مدرسه است به طوری دیگر بازوی توانمند مشاور مدرسه در فعالیت ها است.

کارشناس مشاوره اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خاطر نشان کرد: با توجه به بیست و یک منطقه ای که در شهرستانهای تهران داریم، از هر منطقه یک مدرس آقا و یک مدرس خانم انتخاب شدند و علاقه مندی به بحث همیار مشاور، فعالیت ها و مشارکت های گروهی، سخنوری بالا، اشراف کامل به بحث همیار مشاور و اینکه ارتباط خوبی با دانش آموزان مدرسه داشته باشند، از ملاک های انتخابی ما برای مربیان آموزشی بود.

/خبرنگار: فاطمه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار