جشن بزرگ غدیر در تایباد

تایباد (پانا)- جشن بزرگ غدیر در محل حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام تایباد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۹۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
جشن بزرگ غدیر در تایباد

حجه الاسلام مرتضی محدثی، امام جمعه موقت شهرستان تایباد در مراسم بزرگ جشن عید سعید غدیر خم که پس از نماز مغرب و عسل در محل حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام برگزار شد ضمن خیر مقدم و تبریک عید سعید غدیر گفت: از اردیبهشت ماه برای برگزاری جشنی در خور این روز بزرگ و این عید سعید برنامه ریزی کردیم، تحت راهنمایی و ارشادات حضرت آیت الله محدثی امام جمعه محترم شهرستان که برکت این شهر است برنامه ها در حد شایسته نام امیرالمومنین پیش رفت و این میسر نشد مگر در رهگذر اخلاص امام جمعه بزرگوار شهرمان که امور به نحو احسن تا این لحظه پیش رفت.

در ادامه گروه تواشیح محمد رسول الله (ص) با اجرای زیبای قطعه نادعلی حال و هوایی روحانی ایجاد کرد.

علی فانی با اجرایی زیبا در مدح امیرالمومنین علی علیه السلام بخش بعدی برنامه های اجرای جشن بزرگ غدیر را به عهده داشت.

در ادامه آیت الله نجم الذین طبسی طی یک برنامه پرسش و پاسخ گفت: چندین بار به تایباد آمده ام، ویژگی خاص مردم تایباد، عشق به رسول الله و اهل بیت است، همه مردم این شهر این عشق را دارند.

وی در ادامه در رابطه با واقعه غدیر توضیح داد و گفت: پیامبر اکرم بر اساس دلسوزی و دوراندیشی که داشت می خواست جامعه وحدت و یکپارچگی خود را تا ابد حفظ کند، لذا در جریان غدیر پیامبر حکم امتش را تا قیام قیامت ترسیم و امضا کرد.

وی در ادامه به شرافت عید غدیر در میان اعیاد اسلامی اشاره کرد و افزود: غدیر در چارچوب یک نسل نباید بماند، این دستور پیامبر است که در غدیر فرمودند: حاضرین به غایبین و پدران به پسران این ماجرا را بگویند تا غدیر تا ابد زنده بماند.

آیت الله طبسی افزود: زیارت امیرالمومنین در روز عید غدیر مستحب موکد است، امیدوارم زیارت امام علی در این روز سعید همچون روز اربعین میلیونی برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار