گزارش کامل روز پر حاشیه خانه ملت

کارت قرمز مجلس به وزیر اقتصاد؛ کرباسیان با دولت خداحافظی کرد

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با برکناری وزیر اقتصاد و دارایی موافقت کردند.

کد مطلب: ۸۴۸۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
کارت قرمز مجلس به وزیر اقتصاد؛ کرباسیان با دولت خداحافظی کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 137 رای موافق و 121 رای مخالف استیضاح، دو رای ممتنع از مجموع 260 رای مأخوذه از وزارت اقتصاد و دارایی برکنار شد.

نمایندگان پیش از این نیز علی ربیعی، وزیر کار را استیضاح کرده بودند.

حسن روحانی نیز سه‌شنبه برای پاسخ به سوالات نمایندگان به مجلس خواهد آمد.

استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد در اولین دستور کار جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت و پس از رای گیری کرباسیان، وزیر نماند.

همه آنچه موافقان استیضاح کرباسیان می‌گویند

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که خواستار استیضاح وزیر اقتصاد و امور دارایی دولت هستند در اظهارات خود به نقاط ضعف این وزارتخانه در طول مدت حضور مسعود کرباسیان اشاره کردند.

حاجی دلیگانی: آقای کرباسیان سفره‌های مردم نامرئی شده است

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نخستین موافق استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی پشت تریبون رفت و در اظهاراتی با اشاره به برنامه ارائه شده توسط او در مرداد ماه گذشته به نمایندگان اظهار کرد: «آقای کرباسیان یادتان هست در مجلس مهار تورم را از دستاوردهای دولت اعلام کردید حالا نگاه کنید که وضعیت تورم در کشور چگونه است.»

او ادامه داد: «آقای کرباسیان شما که وزیر شدید دلار از 3800 تومان به 12 هزار تومان رسید قیمت یک متر مسکن به‌طور متوسط 65 درصد در دوره وزارت شما افزایش پیدا کرد.»

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: «در دوران وزارت شما میزان نقدینگی در کشور به بیشترین حد خود در طول سالهای گذشته رسید و به مبلغی حدود 1.6 ترلیون تومان افزایش پیدا کرد.»

آقای کرباسیان سالی که شما وزیر شدید سکه 1 میلیون و 200 هزار تومان قیمت داشت ولی حالا به بالای 4 میلیون تومان رسید است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: «آقای کرباسیان سفره‌های مردم در دولت وزارت شما از مرحله کوچک شدن گذشت و به مرحله نامرئی شدن رسیده است شما چه وزیر اقتصادی هستید که نقشی در تیم اقتصادی دولت ایفا نمی‌کنید.»

محورهای سؤال از روحانی حاصل ناتوانی آقای کرباسیان است

رحیمی جهان آبادی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در اظهارات خود با اشاره به وضع فعلی اقتصاد کشور با تأکید بر لزوم استیضاح مسعود کرباسیان خاطرنشان کرد: «نه آقای ترامپ و نه دولت آقای روحانی مقصر وضع فعلی کشور نیست. ما مقصریم که پشت این دیوارهای سیمانی صدای مردم را نمی‌شنویم، ما مقصریم که همچنان از برخی از وزرای دولت حمایت می‌کنیم. وزارت اقتصاد به‌وضوح ناتوان از مدیریت اوضاع اقتصادی کشور است.»

او ادامه داد: «این چه مدیریتی است که نه می‌تواند اقتصاد کلان را اداره کند نه می‌تواند زیرمجموعه‌اش را اداره کند و نه در مقابل فسادهای گمرک و سامانه‌هایش بایستد.»

این نماینده عضو فراکسیون امید یادآور شد: «نمایندگان یا نباید وزیر را استیضاح کنند و یا اگر این اقدام را انجام می‌دهند باید بدون نگاه جناحی و حب و بغض شخصی از مردم دفاع کنند. ای کاش این دیوارهای سیمانی اجازه می‌داد درد مردم را بشنوید.»

رحیمی جها‌ن آبادی متذکر شد: «تا کی می‌خواهید مشکلات اقتصادی کشور را به گردن بازار سلیمانیه و ترکمنستان و عراق بی اندازید. آقای کرباسیان محورهای سؤال از رئیس‌جمهوری را بخوانید این‌ها نشان ناتوانی شخص شماست یعنی آقای روحانی که امروز زیر شدیدترین فشارهاست باید ضعف مدیریت اقتصادی شما را پاسخ دهد.»

او ادامه داد: «اقتصاد دولت روحانی بیمار است و شخص آقای کرباسیان مقصر این موضوع است من نمی‌دانم موضع فراکسیون‌ها و جناح‌های سیاسی درباره این استیضاح چیست ولی به‌عنوان یک حامی دولت روحانی می‌گویم که کمر مردم زیر بار این فشارها شکسته است.»

می‌دانید مردم تحت فشار اقتصادی هستند؟

سید هادی بهادری در جایگاه موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد گفت: «گلایه‌ای از رئیس‌جمهوری دارم. شأن وزارت اقتصاد در کابینه به هماهنگ‌کننده چند اداره تقلیق پیدا کرده است. ما انتظار داشتیم یک اقتصاددان در راس وزارت اقتصاد می‌بود. به بحث تخصص در این باره توجه نشده ما هر جا از متخصص استفاده نکردیم آسیب دیدیم.»

او افزود: «ما به اقتصاد به اندازه فوتبال بها نمی‌دهیم. آقای رئیس‌جمهوری با وصله و پینه کابینه تشکیل نمی‌شود. اقتصاد کشور تئوری ندارد. وزیر اقتصاد نمی‌تواند سیاست‌های اقتصادی دولت را تبیین کند. آقای کرباسیان شما چرا پیشنهاد ریاست این وزارتخانه را پذیرفتید؟ شما که خودتان گفتید اقتصاد کلان نمی‌دانید، چرا این جایگاه را پذیرفتید؟ چرا در اردیبهشت‌ماه استعفا ندادید؟ چرا حداقل از مردم عذرخواهی نکردید؟»

بهادری بیان کرد: «می‌دانید مردم تحت فشار اقتصادی هستند؟ می‌دانید ریشه بیکاری و گرانی در وزارتخانه شما است؟ می‌دانید واحدهای تولیدی و اصناف ما یا توسط بانک‌ها گرفتار شده‌اند یا توسط اداره دارایی و مالیات شما؟ آیا می‌دانید چه بروکراسی‌هایی در بانک‌های شما حاکم است؟ آیا می‌دانید گمرک شما موجب شده امروز بسیاری از کالاهای تلنبار شده در مبادی گمرکی در حال فاسد شدن هستند؟ آیا می‌دانید قاچاق از مبادی رسمی و گمرکات در حال انجام است؟»

او ادامه داد: «آیا می‌دانید کسانی که ۴۰ هزار سکه خریده‌اند مالیات نمی‌دهند، ولی یک بقال باید از دارایی‌ خود مالیات بدهد؟ آیا می‌دانید برخی از تولیدکنندگان در زندان هستند؟ آقای کرباسیان شما انسان خوش برخوردی هستید ولی لباس وزارت اقتصاد به تن شما نمی‌آید. نه توان هماهنگی تیم اقتصادی را دارید نه سیاست‌گذاری اقتصادی را بلد هستید. شما می‌توانید مدیر اقتصادی خوبی باشید، ولی وزیر اقتصاد خوبی نیستید.»

بهادری گفت: «از همکاران خواهش می‌کنم با رای به استیضاح بیش از این نگذارید اقتصاد آسیب ببیند تا از نخبگان برای این وزارتخانه استفاده شود هنوز تحریم‌ها آغاز نشده که به این روز افتادیم.»

دختر یکی از مسئولان خودروی ۳۵۰ میلیونی را با ۱۰۰ میلیون تخفیف و با وام چهار درصد دریافت کرده است

هدایت‌الله خادمی از دیگر موافقان استیضاح وزیر اقتصاد، گفت: «آیا وضع اقتصادی مردم را نمی‌بینیم و صدای مستضعفان را نمی‌شنویم؟ چه‌طور است که در این اوضاع بد اقتصادی زندگی توده‌های مردم سخت‌تر و زندگی برخی بهتر و شیرین‌تر می‌شود؟»

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وزارت اقتصاد وظیفه خود برای تنظیم سیاست‌های اقتصادی، مالی و هماهنگی آن را انجام نداده، یادآور شد: «متاسفانه این وزارتخانه نه استراتژی برای پیشبرد مسائل کشور داشته و نه برای سازمان‌های تابع برنامه‌ای ارائه کرده است. ضمن این‌که نبود دانش، انگیزه، ناهمگونی مدیریتی و استفاده از مدیران بی‌انگیزه و خسته در راس امور از دیگر معایب این وزارتخانه است.»

خادمی با بیان این که معاون بانک و بیمه و شرکت‌های دولتی در این وزارتخانه بیشتر در سفر خارجی به سر برده وعملکردش خروجی مشخصی نداشته، تصریح کرد: «در بیمه‌ها هم وضعیت خوبی حاکم نیست و ما شاهد صدور بیمه‌نامه برای هواپیمایی آسمان بدون دریافت حق بیمه سنوات قبل و سال جاری بودیم در حالی که این شرکت باید ۲۸ میلیارد تومان خسارت می‌داد.»

او با بیان این‌که شاخص‌های کلان بانکداری رو به نابودی است، تصریح کرد: «بانک‌ها با پول مردم شرکت و هلدینگ تاسیس کردند. آیا وظیفه بانک‌ها این است؟ بانک‌ها چه ربطی به خرید فولاد و پتروشیمی دارند؟»

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: «دختر یکی از مسئولان خودروی ۳۵۰ میلیونی را با ۱۰۰ میلیون تخفیف به قیمت ۲۵۰ میلیون و با وام چهار درصد دریافت کرده، در حالی که در این مملکت فوق‌ لیسانس‌ها به دنبال نظافتچی بودن هستند. امروز اگر آقای خاوری نیست اما روحیه اشرافیگری او در بدنه مدیران اقتصاد جاری است.»

خادمی با طرح این سوال که فرزند بیست و چند ساله مشاور رئیس‌جمهوری در شرکت زیرمجموعه وزارت اقتصاد چه می‌کند، اظهار کرد: «اختلاس، قاچاق و تخلفات گسترده در گمرک بیداد می‌دهد. در سال‌هایی که آقای کرباسیان در گمرک بود چه گذشت که بازرسی پرده از قاچاق سازمان یافته ۱۵ تریلیون دلاری برداشت و چرا بایگانی گمرک و اسناد سال ۹۲ و ۹۳ آتش گرفت.»

او در پایان وضع بازار ارز را از دیگر نقاط ضعف عملکرد وزیر اقتصاد عنوان کرد و گفت: «گفته می‌شود دولت برای پرداخت بدهی خود دلار را گران می‌کند.»

آقای کرباسیان خودتان استعفا دهید

علی ساری نماینده مردم امل در مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه از عملکرد مسعود کرباسیان به‌عنوان وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: «شاید کسی فکر نمی‌کرد به دلیل بدعهدی ایالات متحده این چنین مشکلات در کشور حاکم شود آقای کرباسیان شما موظف بودید اقتصاد را چنان اداره کنید که کشور با تحریم‌ها به هم نریزد.»

او ادامه داد: «آقای وزیر شما در یک سال گذشته تنها دو بار در جلسات مهم و کلیدی شورای پول و اعتبار شرکت کرده‌اید آقایان نماینده ایا چنین فردی شایسته وزارت است.»

او با اشاره به نامه‌ای که کرباسیان بعد از اعلام وصول استیضاحش نوشت گفت: «شما در این نامه گفته‌اید که در مجلس از واگذاری‌ها و خصوصی سازی‌هایتان صحبت خواهید کرد آقای کرباسیان بزرگ‌ترین خصوصی‌سازی دوران شما فروختن بیمه البرز بوده است ولی زمانی که دیدید انتقادها به این مسئله بالا گرفته باز هم حاضر نشدید نام خریدار را اعلام کنید.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی متذکر شد: «آقای کرباسیان شما را انسان متشخصی می‌دانم ولی آگاه هستم که از شاخص‌های اقتصادی و آمارهای نزولی اقتصاد کشور چیزی نمی‌دانید پس بهتر است خودتان استعفا دهید.»

ساری اظهار کرد: «آقای سیف، رئیس کل قبلی بانک مرکزی به‌ حق برکنار شد شما هم باید برکنار شوید چرا که مجلس برنمی تابد افرادی بر مسند قدرت بنشینند که به کشور آسیب می‌زنند.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: «آقای وزیر اقتصاد شما در مصاحبه‌ای گفتید که دلار 4200 تومانی در کشور فراوان است بگویید برای چه کسانی موجود است. شما می‌دانید با همین ماجرای ارزی چند هزار نفر را به خاک سیاه نشاندید. تورم را دو رقمی کردید آن وقت راه افتاده‌اید و از واردکننده ما به التفاوت می‌گیرید.»

دفاع کرباسیان

مسعود کرباسیان در جلسه استیضاح خود با اشاره به اظهارات نمایندگان موافق استیضاح خود اظهار کرد:‌ «من از نمایندگان می‌خواهم که بین یک رخداد در اقتصاد کشور با مسیر کلی که اقتصاد کشورمان طی می‌کند تفکیک قائل شوید‌.»

او همچنین با اشاره به زلزله شب گذشته کرمانشاه خطاب به بیمه مرکزی گفت: «من از همین جا به بیمه مرکزی ابلاغ می‌کنم که تمام وظایف خود را با جدیت در این زمینه دنبال کند همان‌طور که در زلزله قبلی این کار را انجام داد دولت هم تمام وظایف خود را انجام خواهد داد.»

وزیر اقتصاد در ادامه تصریح کرد: «من متأسفم که به‌جای پرداختن به مشکلات معیشتی مردم باید بخشی از توان خود را به خنثی‌سازی اقدامات معاندان اختصاص دهم.»

او همچنین گفت: «شما نمی‌توانید بگویید که ریشه تلاطم‌های اخیر کشور ناکارآمدی داخلی است بر اساس آمارها تلاطم‌های اخیر نشأت گرفته از بدعهدی‌های نظام سلطه است.»

کرباسیان با اشاره به مدت کوتاه حضور خود در وزارت اقتصاد بیان کرد: «من یک سال است که وزیر اقتصاد این کشور شده‌ام و نمی‌توان انتظار داشت که ظرف این مدت کوتاه مشکلات تاریخی اقتصاد کشور را حل کنم.»

او افزود: این مشکلاتی که نظام سلطه برای اقتصاد ما ایجاد کرد با زوایایی کمتر و بدون تهدید به صفر رساندن فروش نفت و غیره برای ترکیه هم پیش آمد و شما اثرات تحریم را به‌سرعت در این کشور مشاهده کردید به‌طوری که ظرف مدت کوتاهی 30 درصد از ارزش پول ملی آن‌ها کاسته شد.

او در ادامه اظهارت خود با اشاره به آمار و ارقام اقتصادی کشور در سال 96 اظهار کرد: «رشد تولید ناخالص داخلی در سال 96 برابر با 3.7 درصد بود ولی رشد بدون نفت ما 4.6 درصد بود یعنی در سال 96 تولید ناخالص داخلی بدون نفت ما رشد قابل توجهی داشته است.»

مخالفان استیضاح وزیر اقتصاد چه گفتند

تنها مخالف استیضاح وزیر اقتصاد که در جلسه امروز مجلس سخن گفت، مسعود پزشکیان بود.

پزشکیان در مخالفت با این استیضاح گفت: «دفعه قبل اظهاراتی ضد من مطرح شد که خود مطرح‌کنندگان نیز بعد از مدتی ناراحت شدند و اظهاراتشان را پس گرفتند. من تا کنون از نظر علمی از هیچ سهمیه‌ای استفاده نکرده‌ام، از هیچ مریضی پولی نگرفته‌ام‌، هیچ زد و بندی نکرده‌ام. زندگی خودم و خانواده‌ام همواره شفاف است. من علمم و مدرکم را در استخدام مردم قرار داده‌ام.»

او در ادامه با اشاره به اظهارات موافقان استیضاح بیان کرد: «ما در مقابل بزرگ‌ترین اقتصاد و قدرت دنیا ایستاده‌ایم آمریکا کشور کوچکی نیست و با همه قدرتش امروز می‌خواهد ما را زمین‌گیر کند، عربستان نیز میلیاردها دلار خرج می‌کند تا ما را زمین گیر کند. وضعیت اسرائیل هم که معلوم است. ولی آیا ما در این مملکت حالت جنگی گرفته‌ایم به مردم اعلام کرده‌ایم که در حال جنگ هستیم.»

او ادامه داد: «امروز هر کسی که می‌خواهد کاری انجام دهد دیگران به او ایراد می‌گیرند که فلان کار را بکن یا نکن بگویید چکار کند که وضع درست شود ما لاجرم باید ستاد جنگ اقتصادی تشکیل دهیم، حفظ وحدت و انسجام تنها راه برون‌رفت ما از مشکلات است. من نمی‌گویم هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد ولی راه‌حل آن‌ها دست به دست هم دادن است.»

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «هر کسی هر زمانی که بخواهد برای هر کاری می‌تواند اعتراض کند. ولی حالا باید اختلافات را کنار بگذاریم باید بپذیریم وضع سختی خواهیم داشت. هزاران حرف می‌توان زد که دشمن را شاد کند. ولی باید بدانیم که وضع اقتصادی فعلی را همه ما به وجود آوردیم از مجلس و قوه قضائیه گرفته تا سخنگوی منبرها.»

پزشکیان خاطرنشان کرد: «دعواها و اختلافات را کنار بگذاریم باید ستاد جنگ اقتصادی تشکیل دهیم تا همه بیایند پای کار، باید مواظب باشیم اقشار متوسط و پایین جامعه مشکل معیشت و مسکن پیدا نکنند. باید بدانیم راه همفکری کردن گیر دادن نیست. مسئولیت بیکاری‌های امروز فقط با دولت نیست همه ما باید جوابگو باشیم همه باید مشکلات را بگوییم . مثلاً باید بگوییم که اگر FATF نباشد هیچ بانکی با ما معامله نخواهد کرد.»

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌حل‌های برون‌رفت از مشکلات فعلی بیان کرد: «ما سه راه داریم اول اینکه علما و دانشمندان و سیاسیون از همه جناح‌ها و احزاب کنار هم بیایند، دوم اینکه باور کنیم سر تسلیم در برابر زورگویی و قلدری فرود نخواهیم آورد و سوم هم اینکه دست به دست هم بدهیم و در مقابل دشمنان یک‌صدا فریاد بکشیم انصاف نیست در هفته دولت و در روزهایی که باید به فکر مردم باشیم به اتهام زنی علیه یکدیگر بپردازیم.»

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: «من نیز به عملکرد وزارت اقتصاد و دارایی نقد دارم ولی مشکلات ما مربوط به این وزارتخانه نیست. با این روش‌ها تا 10 سال دیگر هم مشکلات حل نخواهد شد. ما باید روش‌ها را عوض کنیم. با عوض کردن آدم‌ها مشکلات این مملکت حل نمی‌شود.»

او در خاتمه اظهارات خود مشکلات را ناشی از عملکرد مسئولان کشور دانست و خاطرنشان کرد: «40 سال است در این مملکت ما مسئولیم حالا گاهی چپ و گاهی راست بر سر کار بوده، باید بپذیریم که این وضع زاییده تصمیمات ماست مملکت متعلق به هیچ گروه، دسته و جناح خاصی نیست متعلق به همه ایرانیان است. ما در حالت جنگ اقتصادی هستیم باید همه به هم کمک کنیم.»

حواشی یک استیضاح

جلسه استیضاح کرباسیان با حواشی زیادی نیز همراه بود.

سه فراکسیون سیاسی مجلس شورای اسلامی (امید، مستقلین و ولائی) در همین زمینه اعلام کرده‌اند که نظر تشکیلاتی آن‌ها مخالف با استیضاح کرباسیان است ولی از اعضای هر سه فراکسیون افرادی در جهت موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد به اظهارنظر پرداخته‌اند.

الیاس حضرتی و طیبه سیاووشی ، نمایندگان تهران قرار بود به عنوان موافق استیضاح کرباسیان اظهار نظر کنند که با رایزنی‌های انجام شده سیاووشی از تصمیم خود کوتاه آمد ولی حضرتی همچنان ساز خود را می‌زند و اعلام کرده که اگر لازم باشد از فراکسیون امید نیز استعفا خواهد داد.

او در همین باره به خبرنگاران می‌گوید: «اگر لازم باشد از فراکسیون امید هم استعفا می‌دهم، اما نطقم را می‌گویم.»

با همه این جنجال‌ها حضرتی پشت تریبون رفت و اظهارات خود در جهت موافقت با استیضاح کرباسیان را به زبان آورد.

واکنش لاریجانی به حضرتی

حضرتی در جایی از نطق خود به موضوع «تورم» پرداخت که مورد اعتراض برخی از نمایندگان قرار گرفت، احمد سالک خطاب به او گفت: «این سخنان شما سیاه‌نمایی است.»

لاریجانی در ادامه نیز به حضرتی تذکر داد که در مورد استیضاح سخن بگوید. نماینده مردم تهران در ادامه گفت که باید اسحاق جهانگیری، معاون اول، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، مسعود نیلی، مشاور رئیس‌جمهوری و محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری هم استیضاح شوند چرا فقط یک نفر را می‌خواهید استیضاح کنید؟ که با احسنت احسنت نمایندگان رو به رو شد.

فراکسیون نمایندگان ولایی معتقد هستند که این استیضاح انرژی مجلس شورای اسلامی را خواهد گرفت و نمیاندگان دیگر نمی‌توانند در روز سه‌شنبه به هنگام سوال از رئیس‌جمهوری آن طور که باید او را مورد بازخواست قرار دهند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد دولت دوازدهم اظهار کرد: «گفته‌های آقای حضرتی از روی خیرخواهی بوده است لکن عبارات به کار رفته نباید طوری باشد که دیگران و دشمنان از آن سوء استفاده کنند.»

او افزود: «فهم بنده از اظهارات آقای حضرتی این است که ایشان به وضع فعلی و تلاطم‌های ایجاد شده انتقاد دارند وگرنه ما مدیران خوبی هم در کشور داریم که خدمات فراوانی به مردم انجام داده‌اند. خدمات زیادی بعد از انقلاب انجام شده است ولی در برهه فعلی تلاطم‌هایی داریم که باید مدیریت شود.»

لاریجانی همچنین تصریح کرد: «تصور بنده این است که آقای حضرتی میخواستند مسائل این دوره را مطرح کنند.»

تشنج در جلسه علنی

مهرداد لاهوتی، نماینده اصولگرا و موافق استیضاح مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد و دارایی هنگام نطق خود خطاب به محمد عزیزی، نماینده مردم ابهر در بهارستان که مقابل وزیر ایستاده بود تذکر داد و متذکر شد که او از مقابل کرباسیان کنار برود که همین امر باعث سوءتفاهم شد؛ عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان که روی صندلی خود نشسته بود شروع به اعتراض کرد که رئیس مجلس به نماینده گفت آقای لاهوتی منظورشان به شما نبود.

اما عبدالرضا عزیزی از صندلی خود برخاست و به جایگاه هیأت رئیسه رفت و به قصد درگیری فیزیکی با مهرداد لاهوتی به سمت او یورش برد که نمایندگان او را دور کردند.

در ادامه اوضاع از جایگاه خبرنگاران این چنین به نظر می‌رسید که او مشغول بیان الفاظی علیه لاهوتی است چرا که محمدعلی وکیلی، دبیر هیات رئیسه مجلس دهان او را گرفته بود.

در این هنگام لاهوتی به اشتباه گفت که من منظورم عبدالرضا عزیزی بود که در این هنگام بهارستان‌نشینان به این اشتباه لفظی خندیدند.

رئیس مجلس خطاب به نماینده مردم لنگرود گفت: «شما هم به گونه‌ای صحبت کنید که ما هم بتوانیم مدیریت کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار