پزشکیان: اگر FATF نباشد هیچ بانکی با ما معامله نخواهد کرد

تهران (پانا) - نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم اتحاد در کشور یادآور شد که در صورت نبود FATF‌ و همکاری نکردن با این سازمان هیچ بانکی با ایران معامله نخواهد کرد.

کد مطلب: ۸۴۸۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
پزشکیان: اگر FATF نباشد هیچ بانکی با ما معامله نخواهد کرد

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استیضاح مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اتفاقات رخ داده در جلسه استیضاح علی ربیعی، وزیر سابق کار، اظهار کرد: «دفعه قبل اظهاراتی ضد من مطرح شد که خود مطرح‌کنندگان نیز بعد از مدتی ناراحت شدند و اظهاراتشان را پس گرفتند. من تا کنون از نظر علمی از هیچ سهمیه‌ای استفاده نکرده‌ام، از هیچ مریضی پولی نگرفته‌ام‌، هیچ زد و بندی نکرده‌ام. زندگی خودم و خانواده‌ام همواره شفاف است. من علمم و مدرکم را در استخدام مردم قرار داده‌ام.»

او در ادامه با اشاره به اظهارات موافقان استیضاح بیان کرد: «ما در مقابل بزرگ‌ترین اقتصاد و قدرت دنیا ایستاده‌ایم آمریکا کشور کوچکی نیست و با همه قدرتش امروز می‌خواهد ما را زمین‌گیر کند، عربستان نیز میلیاردها دلار خرج می‌کند تا ما را زمین گیر کند. وضعیت اسرائیل هم که معلوم است. ولی آیا ما در این مملکت حالت جنگی گرفته‌ایم به مردم اعلام کرده‌ایم که در حال جنگ هستیم.»

او ادامه داد: «امروز هر کسی که می‌خواهد کاری انجام دهد دیگران به او ایراد می‌گیرند که فلان کار را بکن یا نکن بگویید چکار کند که وضع درست شود ما لاجرم باید ستاد جنگ اقتصادی تشکیل دهیم، حفظ وحدت و انسجام تنها راه برون‌رفت ما از مشکلات است. من نمی‌گویم هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد ولی راه‌حل آن‌ها دست به دست هم دادن است.»

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «هر کسی هر زمانی که بخواهد برای هر کاری می‌تواند اعتراض کند. ولی حالا باید اختلافات را کنار بگذاریم باید بپذیریم وضع سختی خواهیم داشت. هزاران حرف می‌توان زد که دشمن را شاد کند. ولی باید بدانیم که وضع اقتصادی فعلی را همه ما به وجود آوردیم از مجلس و قوه قضائیه گرفته تا سخنگوی منبرها.»

پزشکیان خاطرنشان کرد: «دعواها و اختلافات را کنار بگذاریم باید ستاد جنگ اقتصادی تشکیل دهیم تا همه بیایند پای کار، باید مواظب باشیم اقشار متوسط و پایین جامعه مشکل معیشت و مسکن پیدا نکنند. باید بدانیم راه همفکری کردن گیر دادن نیست. مسئولیت بیکاری‌های امروز فقط با دولت نیست همه ما باید جوابگو باشیم همه باید مشکلات را بگوییم . مثلاً باید بگوییم که اگر FATF نباشد هیچ بانکی با ما معامله نخواهد کرد.»

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌حل‌های برون‌رفت از مشکلات فعلی بیان کرد: «ما سه راه داریم اول اینکه علما و دانشمندان و سیاسیون از همه جناح‌ها و احزاب کنار هم بیایند، دوم اینکه باور کنیم سر تسلیم در برابر زورگویی و قلدری فرود نخواهیم آورد و سوم هم اینکه دست به دست هم بدهیم و در مقابل دشمنان یک‌صدا فریاد بکشیم انصاف نیست در هفته دولت و در روزهایی که باید به فکر مردم باشیم به اتهام زنی علیه یکدیگر بپردازیم.»

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: «من نیز به عملکرد وزارت اقتصاد و دارایی نقد دارم ولی مشکلات ما مربوط به این وزارتخانه نیست. با این روش‌ها تا 10 سال دیگر هم مشکلات حل نخواهد شد. ما باید روش‌ها را عوض کنیم. با عوض کردن آدم‌ها مشکلات این مملکت حل نمی‌شود.»

او در خاتمه اظهارات خود مشکلات را ناشی از عملکرد مسئولان کشور دانست و خاطرنشان کرد: «40 سال است در این مملکت ما مسئولیم حالا گاهی چپ و گاهی راست بر سر کار بوده، باید بپذیریم که این وضع زاییده تصمیمات ماست مملکت متعلق به هیچ گروه، دسته و جناح خاصی نیست متعلق به همه ایرانیان است. ما در حالت جنگ اقتصادی هستیم باید همه به هم کمک کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار