امام جمعه اسلامشهر :

همیشه پیروزی‌های بزرگ نظام اسلامی از دل سختی‌ها بیرون آمده است

اسلامشهر (پانا)-امام‌جمعه اسلامشهردر خطبه های نماز جمعه گفت: انسانی که معتقد به‌روز حساب‌وکتاب باشد ،خیانت به خود و ملت نمی‌کند.

کد مطلب: ۸۴۰۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
همیشه پیروزی‌های بزرگ نظام اسلامی  از دل سختی‌ها بیرون آمده است

حجت الاسلام محمدعلی نوروزی در خطبه‌های نماز جمعه پنجم مرداد نود وهفت با اشاره به آیه مالک یوم‌الدین در سوره حمد و یادآوری روز حساب‌وکتاب اظهار کرد: انسانی که معتقد به‌روز حساب‌وکتاب باشد خیانت به خود و ملت نمی‌کند ،عده‌ای سودجو و بی‌اعتقاد به قیامت مقدار زیادی طلا خریداری کردند و طلایی که باید در تولید هزینه می‌شد در خانه‌هاست این ناشی از ضعف اعتقاد به قیامت است.

وی در ادامه افزود:امام راحل فرمودند عالم محضر خداست جایی و کاری برا خدا مخفی نیست در محضر خدا معصیت نکنید باید کنترل زبان خود را داشته باشیم و نباید به دلیل مشکلات به خدا، پیامبر و اعتقادات و رهبری بد بگوییم.

نماینده ولی‌فقیه در اسلامشهر با اشاره به ویژگی‌های روز جمعه درآیات و روایات گفت: جمعه، سید الایام و روز مبارکی است، این روز، روز ظهور حضرت مهدی(عج) و قیام قیامت خواهد بودو یک سوره در قرآن کریم به همین نام وجود داردو اولین نماز جمعه در این روز به فرمان امام و در سال ۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد.

وی ادامه داد: خداوند در سوریه جمعه به بندگان دستور داده وقتی صدای اذان را شنیدید به‌سوی ذکر خدا که همان نماز است بشتابید و خریدوفروش را رها کنید ومنظور اینکه از همه‌چیز انسان دست بکشد و به‌سوی نماز بشتابدوحضرت امیر (ع)در روز جمعه اجازه می‌داد زندانیان در نماز جمعه شرکت کنند ودر آیه ۹ سوره منافقین خداوند فرمان داده که ای مؤمنان مال و ثروت دنیا نباید شمارا از یاد خدا غافل کند هر کس غفلت بورزد ضرر بزرگی کرده است.

امام‌جمعه اسلامشهر با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص اهمیت نماز جمعه گفت: ایشان می‌فرمایند،هر کس از روی ایمان به نماز جمعه بیاید خطاب می‌رسد که گناهان گذشته بخشیده شد باید مراقب آینده باشد .

وی در بخش دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز عملیات مرصاد در پنجم مرداد سال ۶۷ گفت: امام راحل در بیست و هفتم تیرماه سال شصت و هفت قطعنامه را پذیرفتند و جنگ خاتمه پیدا کردو دشمن خیال می‌کرد ایران به دلیل ضعف و ناتوانی قطعنامه را قبول کرده، بنابراین در پنجم مرداد سال ۶۷ از جنوب و غرب به کشور حمله کرد و بیش از چهار هزار نفر از منافقین با پشتیبانی نیروهای عراقی وارد سرپل ذهاب شدند و تصور می‌کردند ظرف مدت سه روز تهران را فتح می‌کنند اما رزمندگان اسلام با پشتیبانی هوانیروز دوهزار و ۵۰۰ نفر از منافقین را بدرک واصل کردند طی این عملیات ۴۰۰ دستگاه خودرو و نفربر و تانک منافقین منهدم شد.

خطیب نماز جمعه اسلامشهر با اشاره به پیروزی‌های ارتش یمن در جنگ با نیروهای ائتلاف گفت: مردم یمن مقاومت به خرج دادند و باوجوداینکه در یمن هیچ جای سالمی نیست اما علاوه بر حمله پربادی به فرودگاه ابوظبی امارات، دو کشتی جنگی عربستان را هدف قرارداد و توانست وضعیت را در میدان جنگ به نفع خود تغییر دهد.

حجت الاسلام نوروزی با تأکید بر صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف در شرایط کنونی کشور تاکید کرد: اسراف یعنی زیاده‌روی و از حد گذشتن از همه کارها. انسان باید میانه‌رو باشد در خوردن، آشامیدن وحرف زدن.

امام جمعه اسلامشهر تصریح کرد :خداوند در آیه ۳۱ سوره اعراف می‌گوید: از روزی‌های حلال‌بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید اسراف با مشتقات آن ۱۵ مرتبه در قرآن کریم آمده است وامسال به دلیل کمی آب و گرمای هوا دولت دستور داد تا ساعات کار اداره تغییر یابد طی این اقدام حدود ۲ هزار مگاوات در برق صرفه‌جویی شد باید در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کردو همیشه پیروزی‌های بزرگ نظام از دل سختی‌ها بیرون آمده است.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار