بیانیه مجمع فرهنگیان منطقه گلستان

گرگان(پانا)-مجلس و دولت باید به دغدغه های فرهنگیان توجه نمایند.

کد مطلب: ۸۳۵۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه مجمع فرهنگیان منطقه گلستان

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان احکام جدید فرهنگیان صادر شد، اما نکته ای که در این بین موجب گلایه ی شدید همکاران در سراسر کشور شد نه تاخیر ۴ماهه در صدور احکام بود و نه تناقص های آشکار مسوولین در مصاحبه های متعدد، بلکه با توجه به میزان افزایش در احکام، به هیچ عنوان تناسبی بین این رقم و رقم تورم دیده نمی شود، ظاهراً مسوولین تاثیرگذار، خبری از بازار تورم و وضعیت معیشتی همکاران مان ندارند.

1⃣ -حال سوال اینجاست ؛ آیا احکام جدید، اجرای همان مصوبه ایست که بارها و بارها از زبان آقای نوبخت اعلام گردید؟

2⃣ -اگر چنین است پس آن همه مصاحبه های پرطمطراق و پرآب و تاب مسئولین چه بود؟

3⃣ -آیا آنان از پایان ماجرا باخبر بودند(که بودند) که درآن صورت پرسش دیگر اینکه این رفتار دوگانه آنان چه معنایی دارد؟

لسان الغیب چه زیبا فرمودند :
واعظان کین جلوه درمحراب و منبر می کنند
چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند

4⃣ -آیا میزان درصد افزایش در همه ی کارکنان دولت یکسان بوده و آیا لزوماً در احکام دیگر کارکنان دولت هم با دستور دیوان محاسبات کاهش صورت گرفته؟

5⃣ -اصولا این نوع برخورد آنهم با قشری که فی الواقع مولدترین و تآثیرگذارترین صنف جامعه است با چه هدفی صورت می گیرد؟

باید اذعان نمود که : ماشین تبعیض آنچنان قدرتمند حرکت می کند که حتی به طراحان و تولیدکنندگان خود نیز توجه و ترحمی نکرده ونمی کند، فلذا اینجاست که حتی وزیر و مدیران ارشد وزارت و مدیران کل و مدیران شهرستانها باید خواسته یا ناخواسته پاسخگوی بی تدبیری سیاست گذاران بدور از واقعیات تلخ زندگی همکاران مظلوم و محروم خویش در سرتاسر کشور باشند.

صرفه جویی شعار و سیاست مقبولی است که این بار نیز بسان همیشه همچون تیغی تیز بر حنجره فرهنگیان نشسته است ، براستی چه اتفاقی رخ داده که افزایش 20درصدی اعلامی از سوی سخن گویان دولتی اولا برخلاف روال معمول سنوات گذشته با تآخیر 4ماهه و ثانیا با این کاهش شدید به مرحله اجراء درآمده است؟

آیا این همان مصوبه مجلس و شورای نگهبان است که اجراء شده؟ یا در مسیر اجراء به مسلخ مصلحت خانه کابینه و وزارتخانه فخیمه اسیر شده است؟

لذا با توجه به گلایه ی خیل عظیم فرهنگیان استان، مجمع فرهنگیان گلستان ، که در ایام انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات نمایندگان محترم مجلس با تمام قوا در استان فعالیت کرد، ضمن احترام به ریاست محترم جمهور و نمایندگان عزیز استان گلستان، مراتب اعتراض و گلایه ی خود را نسبت به این برخورد تبعیض آمیز اعلام کرده و از مسوولین تاثیرگذار وزارت آموزش و پرورش ، سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان محترم با جدیت درخواست می نماید با پیگیری مجددانه درصدد اصلاح نقیصه برآمده و نسبت به این ظلمی که به معلمان عزیز وارد آمده بی تفاوت نباشند.

مجمع فرهنگیان ایران اسلامی
منطقه گلستان
۱۵ تیرماه ۹۷

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار