تهرانی‌ها در فصل بهار 10 میلیارد تومان صدقه دادند

تهران (پانا) - رئیس کمیته امداد استان تهران از رشد 27 درصدی جمع‌آوری میزان فطریه و کفاره در ماه مبارک رمضان سال جاری خبر داد و گفت تهرانی ها در فصل بهار 10 میلیارد تومان صدقه دادند.

کد مطلب: ۸۳۱۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تهرانی‌ها در فصل بهار  10 میلیارد تومان صدقه دادند

محسن ولیئی در نشست خبری با موضوع گزارش عملکرد کمیته امداد استان تهران در ماه رمضان سال جاری گفت:‌ در ماه رمضان سه فعالیت هدف‌گذاری شده بود از جمله اطعام برای نیازمندان که در این بخش اطعام و غذای گرم برای 43 هزار خانواده نیازمند انجام شد که 2 میلیارد و 250 میلیون تومان از سوی مردم و خیران در استان تهران صورت گرفت. دومین هدفی که در ماه رمضان دنبال شد طرح مصباح‌الجنه بود که در این طرح مسئولان به همنشینی با نیازمندان تشویق شدند. در این طرح 387 خانوار بازدید شدند و 176 میلیون تومان هم میزان کمک به این خانواده‌ها بود.

رئیس کمیته امداد استان تهران افزود: سومین هدفی که از سوی کمیته امداد در ماه رمضان دنبال شد جمع آوری فطریه و کفاره برای رفع فقر در بین نیازمندان بود . سال گذشته 2 میلیارد و 468 میلیون تومان فطریه و کفاره از سوی مردم جمع‌آوری شد . در سال جاری نیز 3 میلیارد و 137 میلیون تومان از سوی مردم به عنوان فطریه و کفاره در ماه رمضان جمع‌آوری شد که نسبت به سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سایت حامی آرزوها گفت:‌ یکی از مهمترین اقداماتی که از سوی کمیته امداد انجام شد راه‌اندازی سایت حامی آرزوها بود که آرزوی کودکان ایتام در این سایت جمع آوری شده است در مجموع 2500 آرزو بارگذاری شده است که یک هزار و 221 آرزوی کودک ایتام از سوی خیران براورده شده است که رقمی به میزان 47 میلیون و 470 هزار تومان بوده است این سایت در طول سال فعال است و خیران می توانند با ورود به سایت حامی آرزوها کمک های خیر خود را جهت برآورده شدن آرزوی کودکان ایتام انجام دهند.

ولیئی در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای برنامه زنده در طول ایام ماه مبارک رمضان سال جاری در بوستان گفت‌وگو گفت: یک میلیارد و 700 میلیون تومان محصولات تولیدی مددجویان در بوستان کمیته امداد فروخته شد و در ایام ماه مبارک رمضان هر شب یک زندانی غیرعمد را توانستیم با جمع آوری 400 میلیون تومان آزاد کنیم و در مجموع 27 زندانی در این ایام آزاد شدند.

رئیس کمیته امداد استان تهران با اشاره به توزیع کفاره و فطریه نیز گفت:‌ 250 میلیون تومان مبلغ جمع آوری شده از سوی کمیته امداد به ماکارونی تبدیل شد علاوه بر این یک میلیارد تومان برای جهیزیه 200 نوعروس تحت پوشش هزینه شد بخشی از میزان فطریه ای که جمع‌آوری شده بود به رفع نیاز مسکن خانوارهای تحت پوشش و تامین داروی 2 هزار بیمار صعب‌العلاج اختصاص یافت.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به گزارش عملکرد کمیته امداد در سه ماهه اول سال 97 توضیح داد: هم اکنون 54 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که این افراد معیشت‌بگیر محسوب می شوند 15 هزار خانوار از یک یا چند خدمت استفاده کردند و در مجموع 122 هزار نفر افراد تحت پوشش می‌شوند.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح رفع سوء تغذیه کودکان زیر5 سال 871 نفر شناسایی شدند که بسته‌های غذایی برای آنها تامین شده است که رقم آن 82 میلیون تومان است.

ولیئی با اشاره به پرداخت حق بیمه 7423 مددجو از سوی کمیته‌امداد گفت:‌در سه ماهه نخست سال جاری 2 میلیارد و 155 میلیون تومان پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد استان تهران افزود: همچنین در سه ماهه سال جاری برای تامین جهیزیه 413 نفر یک میلیارد و 652 میلیون تومان پرداخت شده است .

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری برای تامین اجاره مسکن 5630 خانوار اقدام شد که 563 میلیون تومان به آنها پرداخت شده است. علاوه بر این هم اکنون 20 هزار مستاجر نیازمند تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند که نه هزار نفر آنها در شهرستان ها و 11 هزار نفر آن در شهر تهران ساکن هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 2 هزار و 387 خانواده نیز در سه ماهه نخست سال جاری به مددجویان تحت پوشش استان اضافه شده اند. مهمترین علت تحت پوشش قرار گرفتن مددجویان جدید فوت سرپرست بوده است به طوریکه 49 درصد این افراد را شامل می شود. همچنین 26 درصد به علت طلاق ، 17 درصد به علت از کار افتادگی سرپرست ، سه درصد بیماری سرپرست و چهار درصد نیز زندانی شدن سرپرست تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند.

وی با اشاره به پرداخت وام کارگشایی قرض الحسنه در سه ماهه امسال نیز توضیح داد: در این ایام 5 میلیارد و 500 میلیون تومان به مددجویان پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد استان تهران با اشاره به اقداماتی که در سال جاری از سوی کمیته امداد اجرا خواهد شد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در حوزه توانمندسازی و ایجاد اشتغال 46 میلیارد تومان را برای ایجاد 2 هزار و 300 شغل از منابع بانکی تامین کنیم علاوه بر این از اعتبارات کمیته امداد 54 میلیارد تومان برای ایجاد یک هزار و 150 شغل در نظر گرفته خواهد شد و از اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز 72 میلیارد تومان برای اشتغال 2900 فرصت شغلی روستاییان در نظر گرفته خواهد شد.

ولیئی با بیان اینکه اعتبارات وام قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد به مددجویان ارائه می‌شود گفت:‌وام‌های اشتغال از 5 میلیون تا 50 میلیون تومان متناسب با طرح توجیهی پرداخت می‌شود .

وی افزود: همچنین برای اجرای طرح های اشتغال دانش بنیان تا سقف 75 میلیون تومان تسهیلات به مددجویان پرداخت می شود . با راه‌اندازی سامانه نظارت هوشمند نیز بر طرح های اشتغال نوین و مبتنی بر دانش بنیان برنامه های موثری اجرا خواهد شد .

رئیس کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد: امسال پیش‌بینی کردیم زمینه کاریابی 2400 مددجو را فراهم کنیم و کارفرمایانی که این افراد را به کار می‌گیرند بسته‌های تشویقی شامل پرداخت حق بیمه کارفرما به مدت دو سال یا 20 میلیون وام قرض الحسنه به ازای به کار گیری هر فرد ارائه شود.

وی یاداور شد: در سال جدید پیش‌بینی شده برای 6 هزار نفر دوره‌های آموزشی حمایتی و پایدار سازی مشاغل برگزار شود و برای هر نفر تا سقف دو میلیون تومان هزینه آموزشی پرداخت شود. همچنین در تابستان سال جاری یک مرکز علوم قرآنی در منطقه 13 ایجاد خواهد شد .

به گفته وی از کل مبالغ جمع آوری شده در بخش زکات 80 درصد آن برای توانمندسازی طرح های حمایتی در نظر گرفته شده است .

ولیئی در ادامه سخنان خود در خصوص تعمیر و تکمیل منازل مددجویان توضیح داد: در سال جاری برای یک هزار و 790 خانوار بیش از 10 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است علاوه بر این 355 واحد مسکونی نیز خریداری یا احداث خواهد شد.

رئیس کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد: پیش بینی شده است که هشت هزار و 413 خدمت حقوقی به مددجویان ارائه شود و برای اولین بار بسته ویژه برای یک هزار و 274 سالمند پیش‌بینی شده که اعتبار آن 585 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود در سال جاری 20 درصد به کمک‌های مردمی ارائه شود گفت:‌در سه ماهه نخست سال جاری مردم استان تهران مبلغ 27 میلیارد و 159 میلیون و 964 هزار تومان به کمیته امداد کمک کردند که این میزان به نسبت سال‌های گذشته به دلیل استفاده از روشهای نوین و فناورانه افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از نه میلیارد و 200 میلیون تومان از طریق صندوق های کوچک و بزرگ معابر و یک میلیارد تومان از صندوق های متوسط صدقه پرداخت شده است و در مجموع 10 میلیارد تومان صدقه پرداخت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار