وزیر نفت : به هر آنچه منافع ایران را به خطر بیندازد، عمل نمی‎کنیم

تهران (پانا) _ وزیر نفت پیش از آغاز به کار رسمی نشست ۱۷۴ اوپک، در پاسخ به این سوال که آیا توافق امروز منافع ایران را تضمین می‎کند؟ گفت قطعا به هر آنچه منافع ایران را به خطر بیندازد، عمل نمی‎کنیم.

کد مطلب: ۸۳۱۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر نفت : به هر آنچه منافع ایران را به خطر بیندازد، عمل نمی‎کنیم

به گزارش وزارت نفت، بیژن زنگنه امروز (جمعه، اول تیرماه) همچنین در پاسخ به این سوال که در خبرها آمده است ایران هر تصمیم اوپک مبنی بر افزایش تولید را وتو می‌کند، گفت: ترجیح می‌دهم تا چندساعت دیگر در این باره سخنی نگویم.

وزیر نفت افزود: ایران افزایش یک میلیون بشکه‎‎ای تولید اوپک را نمی‌پذیرد. ما در پی حفظ سطح کنونی تولید هستیم.

زنگنه گفت: صادرات نفت ایران در ماه مه، ۲,۸ میلیون بشکه بوده است و تحت فشار کنونی تلاش می‌کنیم سطح تولید و صادرات خود را حفظ کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درباره تحریم برخی اعضای اوپک با وزیر انرژی عربستان صحبت کردید؟ گفت: با آقای فالح درباره همه چیز، خیلی صریح صحبت کردیم، اما مسئله اصلی صحبت ما این نبود. ایران به همراه عربستان و دیگر کشورها تلاش می‌کند ساختار پیشنهاد مربوط به تولید اوپک را تغییر دهد.

زنگنه در پاسخ به سوال دیگری درباره مذاکره با روسنفت عنوان کرد: در حال مذاکره‎ایم، اما قراردادی امضا نکرده‌ایم.

وزیر نفت اظهار کرد: من نمی‌توانم درباره بازاریابی‌مان یا مشتریان چیزی بگویم، چون آمریکا می‎تواند به آنها فشار بیاورد.

زنگنه درباره ادامه همکاری شرکت توتال با ایران برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی نیز تصریح کرد: همان طور که پیشتر هم گفته‌ایم این شرکت ۶۰ روز فرصت دارد که تا این موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کند و در صورت به نتیجه نرسیدن، از توسعه فاز ۱۱ خارج می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار