ضرورت ساخت کتابخانه عمومی طالقان

طالقان (پانا) - با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان طالقان در سال 97  در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۸۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ساخت کتابخانه عمومی طالقان

سعید برزگری سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز در این جلسه با اشاره به نقش و جایگاه کتاب در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه گفت: شهرستان طالقان با داشتن چهره های بزرگ فرهنگی و تأثیر گذار در تاریخ معاصر نباید فاقد کتابخانه عمومی باشد.

وی افزود: کتابخانه عمومی و بطور کلی فرهنگ، تأثیری زیرساختی در جامعه دارد و در برنامه ریزی های کلان؛ فرهنگ را باید هم ارز زیرساخت ها لحاظ شود.

جواد صادقلو فرماندار شهرستان طالقان ضمن تشکر از حضور سرپرست اداره کل کتابخانه ها در این جلسه گفت: باید تمامی موانع موجود در راه ساختن کتابخانه هر چه زودتر رفع شود.

وی در ادامه افزود: دهیاری های طالقان با همکاری دیگر ارگان ها و سازمان ها برای ساخت و راه اندازی کتابخانه های روستایی همت کنند. ساخت کتابخانه روستایی علاوه بر تمام مزایای فرهنگی و اقتصادی؛ موجب اشتغال زایی برای روستاها خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی از اعضای انجمن خواست تا در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره در طالقان تلاش کنند و با تبلیغ و تشویق کارکنان و دانش‌آموزان زمینه مناسبی را برای حضور خانواده‌ها در این جشنواره فراهم آورند.

فرماندار طالقان همچنین خواستار استفاده از ظرفیت خیرین برای تاسیس کتابخانه عمومی در این شهر شد.

در پایان حکم اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان طالقان تقدیم وی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار