سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان: اجرای نظام 3-3-6 شتابزده بود

اصفهان (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اصفهان : متاسفانه شتابزدگی در اجرای نظام 3-3-6 در سال 91 باعث شد که اکنون با مشکل روبرو شویم و به تدریج به دنبال این هستیم که سه ساله بودن این دوره ها را بازگردانیم و تفکیک کنیم.

کد مطلب: ۸۲۵۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان: اجرای نظام 3-3-6 شتابزده بود

محمد جواد احمدی در جمع خبرنگاران گفت: آمار رشد دانش آموزی در پایه اول ابتدایی رشد 5 / 3 درصدی را نسبت به ورودی های سال قبل نشان می دهد و پیش بینی می شود که امسال بین 84 تا 85 هزار نفر ورودی در پایه اول ابتدایی داشته باشیم.

وی یکی از چالش هایی که اکنون در استان وجود دارد وجود 2 هزار و 107 کلاس درس دونوبته است که امیدواریم با تمهیداتی که انجام می شود از این مشکل بیرون بیاییم.

در ادامه سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان پیرامون اعتماد سازی برای مشارکت هر چه بیشتر مردم با مدارس گفت: ما به عنوان کسانی هستیم که ارائه خدمت می کنیم و از مردم در زمینه مشارکت های خیرخواهانه عقب تر هستیم.

احمدی ادامه داد: اگر صورت هزینه هایی که در مدارس انجام می شود به شکل شفاف برای مردم بازگو شود آنها هم خیلی بیشتر مشارکت خواهند کرد و این شفافیت به نفع مدارس و مدیران است.

وی در ادامه تاکید کرد: مدیران مدارس باید فضا و محیط آموزشی را به شکل ویژه آماده کنند تا کسانی که فرزندانشان را به این نظام آموزشی می سپارند خاطره خوشی از آن داشته باشند.

سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش شاهراه اصلی تعلیم و تربیت است اظهار داشت: در بحث فضاهای آموزشی ما اکنون 4 هزار و 209 کلاس درس تخریبی داریم و 6 هزار و 249 کلاس هم باید مقاوم سازی بشوند.

احمدی یکی از چالش های اصلی آموزش و پرورش را کمبود نیروی انسانی دانست و گفت: علت این موضوع شیب تند بازنشستگی و رشد دانش آموزان و کمبود منابع مالی و اعتباری است که امیدواریم با در الویت قرار گرفتن آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی ایران از این مشکل بیرون آییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار