استاندار فارس: سهم اعتبارات ملی استان در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است

شیراز (پانا) - استاندار فارس با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های بودجه، توجه به زیر ساخت های استان را امری ضروری دانست و گفت: تلاش نمایندگان مردم در مجلس و همراهی آنها با دستگاه های اجرایی سبب افزایش سهم اعتبارات ملی استان نسبت به سال گذشته شده است.

کد مطلب: ۸۲۵۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: سهم اعتبارات ملی استان در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است

اسماعیل تبادار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تاکید بر اینکه اداره امور در تنگناها، هنر مدیریت را جلوه گر می سازد، خاطر نشان کرد: چانه زنی و تلاش برای افزایش سهم هر دستگاه اجرایی از توزیع اعتبارات امری ضروری است که مدیران دستگاه های اجرایی باید براساس وظیفه انجام دهند .

تبادار با بیان اینکه نباید کمبود اعتبارات را دلیلی برای انجام نشدن کارها عنوان کرد، بهره گیری از حداقل ها برای حداکثر خدمت رسانی را از توانمندی های مدیران دانست .

استاندار فارس همچنین به اهمیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تکمیل پروژه های عمرانی اشاره کرد و افزود: اگر نمایندگان مردم در مجلس کارگروهی برای بررسی و رفع تنگناهای سرمایه گذاری در بخش خصوصی تشکیل دهند بدون تردید گامی موثر در توسعه زیر ساخت های مختلف استان از جمله، آبرسانی، حمل و نقل جاده ای، حمل و نقل ریلی و هوایی، فرهنگی و... برداشته خواهد شد .

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه اگر قرار است از ظرفیت ماده 27 قانون الحاق و ماده 19 قانون بودجه بهره بگیریم اولین کمک کنندگان دستگاه های نظارتی هستند، گفت: اگر دستگاه های نظارتی با رعایت قانون در کنار دستگاه های اجرایی قرار گیرند و دستگاه های اجرایی نیز اهتمام بیشتری در این زمینه به خرج دهند بدون تردید بخش زیادی از پروژه ها به بخش خصوصی واگذار خواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام باید در دستور کار قرار گیرند، توصیه کرد: اگر اعتبارات به پروژه هایی که بیشترین پیشرفت فیزیکی را دارد اختصاص یابد، به رغم تنگناها شاهد تکمیل و به بهره برداری رسیدن تعدادی از پروژه های عمرانی خواهیم بود .

استادار فارس با اشاره به نقش و جایگاه خیرین درعمران، آبادانی و خدمت رسانی به بسیاری از مناطق فارس، توجه به این افراد خیر اندیش را نیز در راستای تبصره 19 قانون بودجه دانست و گفت: فرصت ها و ظرفیت هایی که چه از طریق تبصره های بودجه و چه از طریق تملک دارایی وجود دارد باید از طریق این ظرفیت ها اعتباراتی برای تقویت انگیزه بیشتر در اختیار بخش خصوصی و حتی خیرین برای تکمیل و به بهره برداری رسیدن پروژه ها قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار