رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس: دانشگاه فرهنگیان قلب سند تحول بنیادین است

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی قلب سند تحول بنیادین را دانشگاه فرهنگیان خواند و معتقد است که احیای این دانشگاه در گرو احیای سندتحول بنیادین است.

کد مطلب: ۸۲۴۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس: دانشگاه فرهنگیان قلب سند تحول بنیادین است

حمیدرضا حاجی بابایی در برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش‌درباره چالش نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین سال 90 رونمایی شد و قلب آن دانشگاه فرهنگیان است.

وی افزود: در واقع اگر دانشگاه فرهنگیان را احیا کنید یعنی سند تحول را احیا کرده‌اید و برعکس اگر دانشگاه فرهنگیان را احیا نکنید، گویی 2030 را احیا کرده‌اید.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در سال 91 راه اندازی شد گفت: طبق قوانین بالادستی معلم فقط باید از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی جذب شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان وزارت بنده هرساله میانگین 30 هزار نفر بازنشسته می‌شدند و در 5 سال 150 هزار نفر از سیستم خارج شدند و ما 150 هزار نفر استخدام و به عبارتی جایگزین کردیم گفت: این در حالی است که اکنون 150 هزار کمبود نیرو داریم.

وی با اشاره به اینکه ما در سال 91 نرم دانش آموز به کلاس را به 22.5 رسانده بودیم ادامه داد: مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی به ارتقای آموزش و پرورش تاکید کرده و آن را امر حاکمیتی دانسته‌اند.

حاجی بابایی با بیان اینکه ما در اولین سال راه اندازی دانشگاه فرهنگیان 23500 دانشجو گرفتیم و معتقد بودیم به طور طبیعی باید هر سال 30 هزار دانشجو جذب کنیم که جبران بازنشستگی سالانه 30 هزار نفر را کند عنوان کرد: حاضریم در دانشگاه 50 هزار دانشجو در هر سال بگیرند و ما از این موضوع حمایت و بودجه تصویب کنیم.

وی افزود: 30،40 هزار معلم با مدرک دکترا داریم که می‌توان از آنها به عنوان اساتید حق التدریس استفاده کرد. در واقع مشکل کلاس و استاد و بودجه را می‌توان برای دانشگاه فرهنگیان حل کرد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جا دارد از وزیر آموزش و پرورش تشکر کنم که با نوشتن نامه‌ای، 25 هزار ردیف جذب دانشجو به دانشگاه فرهنگیان داد. اگر 50 هزار دانشجو گرفته نشود نمی‌توان آموزش و پرورش را در یکی دوسال آینده اداره کرد.

وی درباره طرح تعطیلی دو هفته ای مدارس در زمستان نیز گفت: این موضوع چندین بار در زمان آقای نجفی هم مطرح شد و مجلس رای نداد و تقویم زمانی تعیین کرد. این موضوع نیز باید در مجلس مورد بررسی نمایندگان قرار گیرد.

حاجی بابایی با بیان اینکه اکنون که کمبود معلم داریم باید از آن‌ها که سال‌ها در آموزش و پرورش زحمت کشیده‌اند استفاده کنیم و آن‌ها که ماهرند را بدون استخدام جذب کنیم درباره طرح مهرآفرین و بکارگیری نیروهای خدماتی به عنوان معلم توضیح داد: مهرآفرین نیروهایی که سال‌ها کار کرده بودند را بکار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار