طرح ارتقای سواد و توانمندی های زنان و دختران عشایر در خراسان رضوی برگزار شد

مشهد (پانا) - اختتامیه دوره آموزشی، آموزش دهندگان طرح ارتقای سواد و توانمندی های زنان و دختران عشایر خراسان رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۳۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح ارتقای سواد و توانمندی های زنان و دختران عشایر در خراسان رضوی  برگزار شد

مصطفی اسدی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم گفت: توجه به زنان در راستای عدالت جنسیتی در کنار عدالت آموزشی

بسیار مهم و از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب اسلامی ایران ، 47درصد مردم باسواد بودند که زنان باسواد ما 28درصد بودند و در همین راستا حضرت امام خمینی(ره) فرمان تاسیس نهضت را دادند و امروز ببیش از 96/5 درصد افراد در استان با سواد شده اند.

وی ادامه داد: بحث توانمندی بانوان محور اصلی اقدامات ما بوده و هم اکنون در 77 مرکز سطح استان 8700بانوی خراسان رضوی مشغول به سوادآموزی و مهارت آموزی هستند و تصمیم داریم که تا پایان سال 97 تعداد این مراکز را به 100 مرکز برسانیم.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: طرح آموزش بانوان عشایری با همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش در 7 استان عشایری کشور از جمله خراسان رضوی برگزار خواهد شد و اهمیت آن از این حیث است که بانوان عشایری ما بانوانی مولد هستند و این موضوع اهمیت بحث سوادآموزی را به ما نشان می دهد.

فرشته سلجوقی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از این که خراسان رضوی به عنوان استان پیشتاز این طرح در کشور مطرح شده گفت : بحث سوادآموزی اختیاری نبوده بلکه یک تکلیف الهی است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی افزود: آموزش زنان هزینه نبوده بلکه سرمایه گذاری است که منجر به رشد خانواده و جامعه می شود و این آموزش در راستای ایجاد شرایط بهتر برای زندگی مردم است.

جعفری معاون برنامه ریزی مدیرکل امور عشایر استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت : در خراسان رضوی 7000خانوار عشایر داریم که 49درصد آن را بانوان عشایر تشکیل می دهند.

وی رشد با سوادی زنان عشایر را در سالهای اخیر بسیار موفق برآورد کرد و ابراز امیدواری کرد این رشد ادامه داشته باشد.

در پایان این مراسم از 100 آموزش دهنده این طرح که از 9شهرستان به مشهد آمده بودند با اهداء هدایایی با حضور مسئولین تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار