جزئیات نشست فراکسیون بانوان با معاونان زن استانداری‌ها: از ورود زنان به استادیوم‌ها تا افزایش سن ازدواج

تهران (پانا) - اعضای فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی در دیدار با معاونان زن استانداری‌های سراسر کشور به مهمترین موضوع مطرح در حوزه زنان پرداختند.

کد مطلب: ۸۱۹۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات نشست فراکسیون بانوان با معاونان زن استانداری‌ها: از ورود زنان به استادیوم‌ها تا افزایش سن ازدواج

غروب روز گذشته اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی که نسبت به دوره‌های قبل حضوری فعال‌تر در بهارستان دارند با بانوان منصوب شده در سمت معاون استاندار در سراسر کشور دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

طی این دیدار، پروانه سلحشوری ، رئیس فراکسیون زنان و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زنان حاضر در این نشست زحمات بسیار زیادی برای جامعه زنان کشیده‌اند، اظهار کرد: «این دیدار یکی از پروژه‌های جدی فراکسیون زنان است که با نشست وزارت کشور همزمان شده است. چانه‌زنی و رایزنی‌های زنان برای طرح‌های مربوط به آنان بسیار دارای اهمیت است. باید در اصلاح قوانین مربوط به زنان عملگرا باشیم. ما برای تحقق این طرح‌ها نیازمند همراهی مردم هستیم.»

در ادامه فاطمه سعیدی ، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت که از تهران راهی بهارستان شده است، با تاکید بر لزوم مهارت‌آموزی بانوان خاطرنشان کرد: «در کمیسیون آموزش و تحقیقات نگاه خاصی به آموزش کودکان در مقطع ابتدایی داریم. آموزش مهارت زندگی در این مقطع بسیار مهم است و اعتقاد ما این است که برای تحقق توسعه پایدار باید از جامعه کودکان شروع کنیم.»

وی همچنین یکی از اقدامات فراکسیون زنان مجلس را در خواست اختصاص سهمیه به بانوان در زمینه رای اعتماد به کابینه دانست و تصریح کرد: «اکنون نیز این موضوع را پیگیری می‌کنیم چون معتقدم در نگاه به جامعه زنان کوتاهی صورت گرفته و باید جبران شود.»

فاطمه ذوالقدر ، دیگر نماینده تهران بود که در این نشست به اظهار نظر پرداخت و با بیان اینکه موضوع حقوق کودک در قانون حمایت از کودکان مورد پیگیری قرار می‌گیرد، گفت: «حمایت از زنان در لایحه امنیت زنان مورد توجه قرار گرفته و اکنون این لایحه در قوه قضائیه است.»

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «ما به دنبال افزایش حداقل سن ازدواج با هدف پرهیز از کودک همسری هستیم که یک فوریت این طرح تا یک ماه آینده در صحن علنی مطرح می شود.»

عضو فراکسیون امید بهارستان بیان کرد: «درباره مشکل صندوق های تامین اجتماعی در بخش بیمه زنان سرپرست خانوار و محدودیت‌أهای سنی برای بازنشستگی به دنبال انجام اقداماتی هستیم ولی هنوز نتوانستیم آن را اجرایی کنیم.»

ضمن همچنین بر لزوم تشدید مجازات اسیدپاشی تاکید کرد.

در ادامه این نشست، سکینه الماسی ، نماینده مردم بوشهر در خانه ملت، بر لزوم توانمندسازی بانوان تاکید کرد و گفت: «باید در آموزش سرمایه‌گذاری کنیم و در راستای ارتقای سطح توانمندی زنان تلاش شود.»

طیبه سیاوشی عنایتی دیگر عضو فراکسیون زنان بود که در این نشست به اظهار نظر پرداخت در خصوص آخرین وضعیت طرح بیمه زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: «ما در مورد بیمه زنان سرپرست خانوار بودجه 230 هزار میلیارد ریالی را تصویب کردیم.»

وی همچنین تاکید کرد که باید به حوزه زنان نگاه ویژه‌ای داشت. یکی از این موارد تحقق حریم امن در خانواده و حضور زنان در ورزشگاه است تا آنها بتوانند محیط شاد و سالم را تجربه کنند.

زهرا سعیدی مبارکه ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مبارکه در خانه ملت، در ادامه به اقدامات فراکسیون زنان برای اصلاح قانون کار اشاره کرد و یادآور شد: «این موضوع به اهتمام ویژه دولت نیاز دارد تا بتوان آن را از طریق لایحه‌ای پیگیری کرد.»

فاطمه حسینی ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در بهارستان، نیز دیگر عضوی بود که در این نشست به اظهار نظر پرداخت بر لزوم ارتقای توانمندی زنان با اختصاص بودجه‌های متناسب تاکید کرد و خواستار پیگیری هرچه جدی‌تر مسئله عدالت جنسیتی شد.

فریده اولاد قباد ، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در ادامه با اشاره به نقش‌آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: «زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند وهمانهایی هستند که در دوران جنگ و دفاع مقدس حضور داشتند و بعد در سازندگی در پست‌های مدیریتی عملکرد موفقی ازخود به جای گذاشتند.»

وی در ادامه تاکید کرد که باید برای زنان نقش ویژه‌ای در عرصه سیاسی اجتماعی و اقتصادی قائل شد بنابراین باید در ساختار اداری جایگاهی برای زنان تعریف شود. همچنین باید از درآمد اختصاصی هر استان مقداری به زنان سرپرست‌خانوار و بدسرپرست داده شود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس همچنین درباره دانش آموزان بازمانده از تحصیل بیان کرد: «لازم است که به این موضوع نیز ورود پیدا کنیم. چون باید دختران و دانش‌آموزان ما در هر مقطعی تحصیل کنند.»

زهرا ساعی ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، نیز در این نشست هم‌اندیشی گفت که باید براساس اولویت بندی مشخصی مشکلات مربوط به زنان را رفع کنیم که این نیاز به کمیته های اجتماعی رفاهی و پارلمانی دارد تا از هر کمیته یک نفر در ارتباط با فراکسیون زنان باشد. این ظرفیت در مجلس است تا بتوانیم تعاملات را بیشتر کنیم.

معصومه آقاپور ، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، در ادامه چلسخ با بیان اینکه مسائل باید به دو دسته ملی و استانی تقسیم شود، اظهار کرد: «باید چند اولویت را تعیین کنیم و بر حل آن تمرکز داشته باشیم. باید همواره در جامعه رویکرد اشتغالزایی داشته باشیم و از زنان بخواهیم در حاشیه نباشند و با یک صدای واحد در جامعه حضور داشته باشند.»

بر اساس این گزارش، در این نشست مدیران کل امور زنان و خانواده برخی از استانداری‌ها نیز به بیان دغدغه‌های مربوط به حوزه زنان پرداختند و هرکدام از دیدگاه خود راهکارهایی را برای حل و فصل معضلات پیشه‌روی جامعه بانوان ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار