رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی: اطلس جامع تاریخ ورزش کشور رونمایی می‌شود

اردبیل (پانا) - رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی گفت: با گردآوری اطلس بازی‌های بومی و محلی و معرفی بیش از ۸۰۰ ورزش سنتی و روستایی، کتاب تاریخ ورزش کشور رونمایی خواهد شد.

کد مطلب: ۸۱۹۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی:  اطلس جامع تاریخ ورزش کشور رونمایی می‌شود

غلامرضا جعفری اظهار کرد: پایه و اساس بسیاری از رشته‌های ورزشی رایج در بازی‌های بومی محلی نهفته شده که با الهام‌گیری از فرهنگ و قوانین رشته‌های کهن ورزشی و تکمیل قوانین گذشته ایجاد شدند.

وی برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی را در راستای معرفی هر چه بیشتر بازی‌های بومی و محلی نقطه عطفی در آشناسازی هر چه بیشتر نسل جوان با ورزش‌های سنتی و کهن معرفی کرد و افزود: با رایزنی‌های انجام پذیرفته در طی روزهای آینده دو جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی و محلی در شهرستان‌های گرمسار و مریوان برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی ادامه داد: اطلس جامع بازی‌های بومی و محلی رایج در تمامی استان‌های کشور در حال گردآوری بوده و با این اتفاق معرفی بیش از ۸۰۰ ورزش و بازی سنتی به صورت جامع انجام خواهد پذیرفت.

جعفری از این اطلس به عنوان کتاب تاریخ ورزش کشور یاد کرد و گفت: معرفی کامل و مناسب بازی‌های سنتی که ریشه در آیین و فرهنگ غنی ما دارند یک وظیفه عمومی بوده و منجر به بیگانه نماندن نسل جوان از این قبیل ورزش‌های کهن خواهد شد.

وی ادامه داد: خانه‌های ورزش روستایی مکمل و احیاگر رشته‌های ورزشی در روستاها بوده و تجهیز و احداث خانه‌های ورزشی در روستاهای مختلف کشور و برخورداری از نگاه فرابخشی و عادلانه به توزیع امکانات از جمله سیاست‌های مهم اجرایی این فدراسیون خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار