مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان:

کتابخانه‌های برتر استان سمنان معرفی می شوند

سمنان (پانا) - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: امسال کتابخانه‌های برتر این استان معرفی می شوند.

کد مطلب: ۸۱۲۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
کتابخانه‌های برتر استان سمنان معرفی می شوند

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در اولین جلسه شورای اداری این اداره کل در سال جاری ضمن بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته همکاران و کتابداران این اداره کل فعالیت‌های خوبی را در راستای ترویج فرهنگ مطالعه داشتند، اظهارداشت: امیدوارم امسال شاهد گام‌های موثرتری را در تحقق نهادینه کردن فرهنگ مطالعه برداریم.

وی تصریح کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در سال گذشته با همکاری کتابداران و روئسای ادارات شهرستان در بسیاری از شاخص‌های فرهنگی موفق بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره ملی رضوی در آینده نزدیک افزود: امیدواریم امسال هم مانند سال گذشته در برگزاری این جشنواره موفق باشیم.

سماکوش، از استقبال بی نظیر مردم استان سمنان در هفتمین جشنواره ملی رضوی سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: 30 هزار و 758 نفر از استان سمنان در هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شرکت کردند.


بازدید از 52 کتابخانه عمومی و نهادی استان سمنان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته از 52 کتابخانه عمومی و نهادی استان سمنان توسط تیم کارشناسان اداره کل بازدید شد، گفت: در این بازدیدها به مشکلات کتابخانه‌ها و کتابداران رسیدگی شد.

سماکوش اظهار داشت: از اول اردیبهشت ماه امسال تیم بازرسی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بازدید خود را از کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار آغاز می کند.

وی، برگزاری چهاردوره آموزشی برای پرسنل و کتابداران را از دیگر فعالیت ‌های این اداره کل در سال گذشته عنوان کرد و افزود: امسال دوره ‌های آموزشی به صورت تخصصی برگزار می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، با اشاره به این مطلب که انجمن خیرین کتابخانه ساز در استان و سه شهرستان مهدیشهر ،سرخه و گرمسار فعالیت خود را در سال گذشته آغاز کردند، عنوان نمود: در آینده نزدیک انجمن خیرین کتابخانه ساز در شهرستان های دیگر تشکیل می شوند.

سماکوش با اشاره به این مطلب که باید از ظرفیت خیرین در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده شود، اظهار داشت: امسال همایش خیرین کتابخانه ساز در این استان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار