حمایت از تولیدات داخلی سرلوحه برنامه های شهرداری همدان باشد

همدان(پانا)- رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به نام گذاری سال 97 به عنوان سال حمایت از تولیدات و کالای ایرانی، گفت: در راستای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی، حمایت از تولیدات و کالاهای داخلی سرلوحه برنامه حمایت از تولیدات داخلی سرلوحه برنامه های شهرداری همدان باشدها و اقدامات شهرداری همدان قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۱۱۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از تولیدات داخلی سرلوحه برنامه های شهرداری همدان باشد

ابراهیم مولوی در دیدار نوروزی شهردار، معاونان و مدیران شهرداری در نخستین جلسه صحن شورا در اولین روز کاری سال 97، گفت: شهرداری در حمایت از تولیدات و کالاهای ایرانی، اولویت را تولیدات استان قرار دهد.

مولوی اضافه کرد: امروز رضایتمندی که از عملکرد مدیریت شهری در اذهان عمومی و مسؤولان مشاهده می ‌ شود حاصل درایت، سیاست ‌ گذاری ‌ های اعضای شورا و زحمات مجموعه شهرداری است.

وی عملکرد خدمات ستاد سفر شهرداری همدان را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: رضایتمندی شهروندان، مسافران نوروزی و مدیریت ارشد استان نشان ‌ دهنده این است که زحمات مجموعه شورا و شهرداری بی نتیجه نبوده، هر چند اقدامات به دلیل محدودیت منابع مالی در حد مطلوب نظر نبود اما کارهای صورت گرفته قابل قبول است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: در نخستین جلسه صحن شورا در سال جدید یک ‌ بار دیگر با خداوند متعال و مردم شریف همدان عهد می ‌ بندیم که در راستای رضای خداوند منان و خدمت ‌ رسانی به مردم دارالمؤمنین و توسعه و آبادانی شهر گام برداریم.

مولوی همچنین به تأکید رهبر انقلاب در نام ‌ گذاری سال جاری اظهار کرد: انتظار می ‌ رود شهرداری همدان، حمایت از تولیدات و کالاهای داخلی را سرلوحه برنامه ‌ ها و اقدامات خود قراردهد و در راستای تحقق فرمایشات معظم اله سازمان ‌ ها و مناطق چهارگانه شهرداری از کالاهای ایرانی به ویژه تولیدات استان استفاده کنند.

وی تأکید کرد: باید با همدلی و انسجام در راستای توسعه شهر و ایجاد محیطی شاداب تلاش کرد و در سال جدید بر مبنای برنامه ‌ های پیشنهادی و مصوبات و سیاست ‌ گذاری ‌ های صورت گرفته تلاش کنیم تا با تحقق بودجه سال 97 بتوانیم برنامه ‌ ها را در حد مطلوب پیش ببریم.

مولوی همچنین به جمع ‌ آوری دست ‌ فروشان گنجنامه و باباطاهر اشاره کرد و گفت: پاک ‌ سازی گنجنامه اقدام انقلابی بود که توسط دستگاه مسؤول در نظام صورت گرفت؛ چراکه این اقدام با همکاری نیروی انتظامی، دادگستری و فرمانداری انجام شد و این کار در طی 20 سال گذشته بی نظیر بوده است.

سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه گفت: اقدامات صورت گرفته در یک ‌ سال گذشته رضایتمندی نسبی به همراه داشت و شروع کار شهردار هم خوب بود.

کامران گردان با بیان اینکه در اقدامات استقبال از بهار مناطق چهارگانه شهرداری عملکرد خوبی داشتند، افزود: برخی از سازمان ‌ های زیرمجموعه از جمله عمران، ترافیک، فضای سبز و... فراتر از وظایف خود عمل کردند که عملکرد آنها قابل تقدیر است.

گردان به نظرسنجی ‌ ها از مسافران نوروزی در بازدید ‌ های صورت گرفته در ایام نوروز از شهر و ستاد خدمات سفر شهرداری همدان اشاره کرد و گفت: در این نظرسنجی بیشترین رضایت مسافران تمیزی شهر همدان بود که مورد توجه آنها قرار گرفته بود و این حاصل زحمات شهرداری است.

وی در ادامه به چالش ‌ های پیش روی شورا و شهرداری همدان اشاره کرد و با تأکید بر رفع و توجه به این مسایل گفت: روزمرگی و عدم برنامه ‌ های کوتاه مدت، میان و بلند مدت در اداره و توسعه شهر، عدم توفیق در حوزه فناوری اطلاعات، نبود شیوه ‌ های همکاری سازمان ‌ ها و نهادهای دولتی در پرداخت بدهی ها، نبود بستر مناسب جهت مشارکت و سرمایه ‌ گذاری بخش خصوصی، عدم کیفیت در مصالح و اجرای آسفالت معابر و ضعف نگهداری و فقدان بکارگیری شیوه ‌ های جدید تأمین منابع و سرمایه ‌ گذاری از جمله چالش ‌ های پیش روی شهرداری است که باید مورد توجه قرارگیرد.

وی همچنین بر ساماندهی مشاغل مزاحم تأکید کرد و یادآور شد: وجود موانع و مسایل درون و برون سازمانی و فرآیند صدور پروانه که این مسأله مورد گلایه مردم و انبوه ‌ سازان واقع شده است و باید این فرایند صدور پروانه ساختمانی را تسهیل کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان همچنین از خلأ در آموزش ‌ های شهروندی انتقاد کرد و گفت: این موضوع از دیگر چالش ‌ هایی است که مدیریت شهری باید در این زمینه با جدیت وارد شده و برنامه ‌ های مناسبی در این زمینه ارائه داده و اجرایی کند.

کامران گردان به چالش ‌ ها و مشکلات حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد زیرساخت ‌ های حمل و نقل پاک، مطلوبیت حمل و نقل عمومی در مقایسه با حمل و نقل شخصی، کاهش زمان سفر اتوبوسرانی در شهر، افزایش فضای پارک عمومی خودرو، کاهش خودرو محوری در شبکه حمل و نقل شهری، روان ‌ سازی عبور و مرور وسایل نقلیه با رویکرد ارتقای کیفی معابر و ایمنی حمل و نقل پاک و مسیرهای عبور عابر پیاده از جمله این موارد است که توجه به این موارد ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار