فصل زایش حیوانات و ممنوعیت صدور مجوز بازدید از پارک های حفاظت شده استان فارس

شیراز (پانا) - مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: فصل بهار و زمان زایش وحوش در مناطق چهارگانه استان فارس فرا رسیده است و زایش حیواناتی چون قوچ و میش، کل و بز و آهوان و برخی از گوشتخواران و پرندگان در پارک ملی بمو ، گوزن زرد در میانکتل ارژن و جبیر در نیریز و سایر حیوانات در مناطق حفاظت شده استان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کد مطلب: ۸۱۰۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
 فصل زایش حیوانات و ممنوعیت صدور مجوز بازدید از پارک های حفاظت شده استان فارس

سعید محمودی افزود: به منظور جلوگیری از پراکنش وحوش در فصل زایمان و به منظور زادآوری حیات وحش، کنترل های مستمر و شبانه روزی توسط ماموران اجرایی گارد محیط زیست انجام می شود.

محمودی از ممنوعیت بازدید از زونهای حساس پارک ملی بمو و سایر مناطق حفاظت شده در فصل زایش و زایمان حیوانات خبر داد و افزود: به دنبال ایجاد فضای آرام و مطلوب برای وحوش، از ورود افراد به زونهای حساس پارک ملی بمو در جوار شهر شیراز جلوگیری می شود.

وی اظهار داشت: در این ایام یگان حفاظت محیط زیست با برپایی چادر در مناطق حفاظت شده در ارتفاعات و مناطق حساس اقدام به حفاظت از مناطق می نمایند .

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس تاکید کرد: در طول این مدت اکیپ های سیاریگان حفاظت محیط زیست استان و تمامی پاسگاههای محیط بانی فعالتر و هوشیارتر از همیشه مناطق تحت حفاظت را حراست و کنترل خواهند نمودو از سودجویی و اقدامات خلاف قانون شکارچیان غیر مجاز به شدت جلو گیری خواهد شد .

وی تصریح کرد: تمامی اقدامات امنیتی در طول این مدت پیش بینی تا مهمانان نو رسیده تنوع زیست محیطی استان فارس را در امنیت و آرامش روزهای آغازین تولدشان تحت نظارت محیط بانان و کارشناسان تنوع زیستی و در کنار والدینشان بگذرانند.

وی با اظهار تاسف از نا آگاهی برخی افراد سودجو گفت در صورت جداسازی نوزاد حیوانات از والدینشان در روزهای اول تولد , حیوان مادر در اثر عفونت غدد شیری جان خود را از دست می دهند و نوزاد متولد شده بدلیل عدم تغذیه از شیر مادر دچار سو تغذیه شده و رشد مناسبی نخواهد داشت.

وی افزود: به همین علت به شدت با شکارچیان و اشخاصی که مبادرت به زنده گیری حیوانات می کنند و این عمل غیر عاطفی و غیر انسانی را انجام می دهند برخورد و آنها را تحویل مراجع قضایی خواهیم داد .

وی در پایان از علاقمندان و متقاضیان بازدید از مناطق حفاظت شده خواست تا در این مدت از مراجعه به ادارات محیط زیست و دفتر مناطق خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار