بازدید روزانه ۳ هزار نفر از تنها آکواریوم طبیعی ایران در آبدانان

ایلام (پانا) - رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبدانان گفت: روزانه بیش از سه هزار نفر از دریاچه دوقلوی سیاه گاو آبدانان بازدید می‌کنند.

کد مطلب: ۸۱۰۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بازدید روزانه ۳ هزار نفر از تنها آکواریوم طبیعی ایران در آبدانان

یکی از آثار طبیعی و پرطرفدار استان ایلام، دریاچه دوقلوی سیاه گاو است که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور و خارج از کشور می‌باشد.

مجید اولاد با بیان اینکه در ایام نوروز، روزانه بیش از سه هزار نفر از دریاچه دوقلو یا تالاب سیاه گاو آبدانان بازدید می‌کنند، گفت: این دو دریاچه یکی از شاهکار‌های طبیعت در جنوب شرقی آبدانان است که مسیر دسترسی آن از سمت سراب باغ می‌باشد.

وی تصریح کرد: رنگ فیروزه‌ای آب دریاچه با ماهی‌های رنگارنگ تالابی را ایجاد کرده که بیشتر شبیه آکواریوم طبیعی با آبی شفاف و پر از ماهی‌های زیبا است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبدانان با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار، تعدادی قایق پدالی از سوی بخش خصوصی برای استفاده مسافران نوروزی در دریاچه دوم قرار گرفته است، افزود: ایجاد زیر ساخت‌های لازم جز وظایف این اداره است که انجام شده و با ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در سال‌های آتی از سوی بخش خصوصی شاهد جذب گردشگران نوروزی بیشتری به این جاذبه طبیعی خواهیم بود.

دریاچه دوقلوی سیاه گاو آبدانان به شماره ۹۲ در فهرست آثار طبیعی به ثبت ملی رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار