معاون متوسطه آموزش و پرورش: استعدادهای برتر دانش‌آموزان از طریق طرح شهاب شناسایی می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش طرح شهاب را جایگزین آزمون‌های ورود به مدارس تیزهوشان در شناسایی استعدادهای برتر عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۰۴۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون متوسطه آموزش و پرورش: استعدادهای برتر دانش‌آموزان از طریق طرح شهاب شناسایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه 13 اسفندماه، با حضور معاونان وزیر آموزش و پرورش با موضوع بررسی حذف آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی برگزار شد.

براساس این گزارش، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام آحاد جامعه بر استرس‌زا بودن آزمونهای کنکور و شبه‌کنکور در مقاطع مختلف تاکید دارند و به همین دلیل خواستار حذف این آزمون‌ها هستند، بیان کرد: در بخش مبانی نظری سندتحول، ایجاد دوره‌ای شاداب و غنی برای بروز تفاوت‌های استعدادها در دوره ابتدایی، ذکر شده است.

وی با اشاره به طرح شهاب اظهار کرد: تا پایان دوره نهم باید پرورش استعداد برای دانش‌آموزان فراهم شود، بدین منظور براساس سند نخبگان کشور می توان از طرح شهاب برای شناسایی و هدایت دانش آموزان مستعد استفاده کرد؛ سند نخبگان کشور گروه‌های استعداد برتر را تعریف و مسیر را مشخص کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای آموزش دانش‌آموزان مستعد می‌توان از ظرفیت پژوهش‌سراها استفاده کرد؛ همه ستادهای فناوری در پژوهش‌سراها فعالیت دارند و با برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات تمام تلاش خود را برای کشف استعدادهای برتر در دانش آموزان انجام می‌دهند؛ با برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات می‌توان استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی کرد.

زرافشان گفت: ما به سمت تحقق سند نخبگان کشور، سند تحول بنیادین و طرح شهاب هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار