معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش: جشنواره نوجوان خوارزمی نشاط علمی دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی را یکی از عوامل مهم در نشاط علمی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۷۰۲۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد

علی زرافشان در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های ممتاز این جشنواره شروع آن از سطح مدرسه است. سعی می‌شود دانش‌آموزان در رشته‌های مورد علاقه خودشان به این جشنواره راه پیدا کنند و از اهداف اصلی این برنامه مشارکت حداکثری دانش‌آموزان در برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: البته در این مسیر بخشی از دانش‌آموزان به سطح کشوری راه پیدا می‌کنند که این موضوع هدف دیگر این جشنواره یعنی شناسایی استعدادهای برتر را محقق می‌کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد: این جشنواره ابتدا در استان خراسان رضوی برگزار می‌شد و به‌عنوان یک جشنواره استانی مطرح بود اما با توجه به استقبال از آن و ظرفیت‌های موجود به جشنواره ملی توسعه پیدا کرد و هر سال تعداد فعالیت دانش‌آموز در جشنواره نوجوان خوارزمی افزایش پیدا کرد.

زرافشان افزود: حدود سه میلیون دانش‌آموز واجد شرایط برای این جشنواره داریم و با توجه به اینکه برخی از آن‌ها در چند فعالیت شرکت می‌کنند تعداد شرکت‌کنندگان در مجموع فعالیت‌ها بیش از سه میلیون برآورد شده است که نشان از مشارکت گسترده دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه این جشنواره نشاط علمی را در مدارس ایجاد می‌کند گفت: چنین فعالیت‌هایی دانش‌آموزان را صرفاً از کتاب‌های درسی جدا کرده و متناسب با علایق آن‌ها برنامه‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

وی به تجاری‌سازی دستاوردهای برتر دانش‌آموزی هم اشاره کرد و یادآور شد: با همکاری معاونت علمی رئیس‌جمهوری برای تجاری‌سازی دستاوردهای برتر و رفع موانع حقوقی آن گام‌هایی برداشته‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار