با حضور استاندار قزوین؛

چهارمین نمایشگاه توانمندی های بانوان استان قزوین افتتاح شد

در مراسمی با حضور زاهدی استاندار قزوین،چهارمین نمایشگاه توانمندی های بانوان استان قزوین به نام "مهربانو" افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۰۱۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین نمایشگاه توانمندی های بانوان استان قزوین افتتاح شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، عبدالمحمد زاهدی در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی های بانوان استان قزوین که با حضور همسران سفرای برخی کشورهای خارجی برگزار شد،افزود: قزوین از قدیمی ترین شهرهای ایران بوده و تاریخ زندگی انسان در این منطقه به بیش از هفت هزار سال می رسد و آثار تاریخی کهنی نیز در آن قرار دارد.
وی اضافه کرد: این استان علاوه بر ایفای نقش در تمدن و تاریخ کشور در فرهنگ ایران نیز تاثیری اساسی داشته و
در تاریخ این منطقه بزرگان زیادی در حوزه های شعر و ادب و هنر وجود داشته اند.
استاندار قزوین همچنین گفت: خوشنویسی یکی از هنرهای اصیل و قدیمی کشور است که پایتخت آن در قزوین است.
زاهدی خاطرنشان کرد:علاوه بر سابقه تاریخی، قزوین یکی از مناطقی است که در دوران اخیر در حوزه صنعت و گردشگری پیشرفت خوبی داشته و امروزه به یکی از مراکز مهم صنعتی، کشاورزی و گردشگری ایرا بدل شده است.
وی در ادامه به توانمندی های زنان قزوین اشاره کرد و گفت:زنان جامعه ما به تدریج توانسته اند در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و مدیریتی ورود پیدا کنند.
زاهدی با اشاره به حضور پررنگ جامعه بانوان در مراکز علمی و دانشگاهی کشور،افزود: 60 درصد دانشجویان ایران را دختران تشکیل می دهند.
استاندار قزوین با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اساتید دانشگاه های ایران را نیز زنان تشکیل می دهند،گفت: در قزوین نیز بویژه در دوره اخیر شاهد حضور زنان در عرصه های مدیریت شهری و اجرایی و همچنین نماینده ای از زنان در مجلس شورای اسلامی هستیم.
استاندار قزوین گفت: زنان ایرانی در عرصه های مختلف فرهنگی،اجتماعی،هنری و سیاسی استعدادها و توانمندی های زیادی دارند و تجربه نشان داده اعتماد به آنان نتایج موثر و پرباری برای جامعه به همراه دارد.
نمایشگاه توانمندی های بانوان کارآفرین قزوین تا 11 اسفندماه در مجتمع تجاری مهر و ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار