برگزاری کارگاه آموزشی روش های ریاضی در ترسیم " قوس و طاق ایرانی"

کارگاه آموزشی روش های ریاضی در ترسیم " قوس و طاق ایرانی" روز پنجشنبه 10 اسفند در موزه حمام علیقلی آقا برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۰۱۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی روش های ریاضی در ترسیم " قوس و طاق ایرانی"

به گزارش پانا اصفهان وبه نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان ریاضیات همواره در زندگی ما جاری بوده و هیچوقت از آن جدا نخواهیم شد بلکه نوع برخورد و برداشت و نحوه استفاده از ریاضیات متفاوت می باشد که بر این اساس کارگاه آموزشی روش های ریاضی در ترسیم "قوس و طاق ایرانی" در موزه علیقلی آقا برگزار خواهد شد.

قوس که در زبان فارسی کهن چَفد خوانده می شود، در تعریف هندسی٬ خط یا شکل منحنی است و در اصطلاح معماری٬به باریکه طاقی که روی سر در یک درگاه قرار می گیرد اطلاق می شود و طاق نیز به طور کلی به مفهوم پوشش بین دو دیوار است و شکلی که طاق از نظر ترکیب تابع آن می شود همان چفد است لذا با تعریفی دیگر٬ می توان طاق را ادامه چفد دانست.

موزه حمام علیقلی آقا وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان کارگاه آموزشی روش های ریاضی ترسیم قوس و طاق ایرانی را با حضور اکبر زمانی برگزار می کند.

این کارگاه آموزشی روز پنجشنبه 10 اسفند ساعت 15 تا 18 در محل موزه حمام علیقلی آقا واقع در خیابان مسجد سید، خیابان بیدآبادی برگزار می شود.

علاقه مندان برای آشنایی با برنامه های موزه علیقلی آقا و ساعات بازدید از موزه می توانند با شماره 33375777 تماس حاصل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار