سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان :

جریان‌سازی فرهنگی، تربیتی در مدارس از جمله راهبردهای امور تربیتی است

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی گفت : جریان‌سازی فرهنگی، تربیتی در مدارس از جمله راهبردهای امور تربیتی است .

کد مطلب: ۸۰۱۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
جریان‌سازی فرهنگی، تربیتی در مدارس از جمله راهبردهای امور تربیتی است

به گزارش پانا ازلرستان ، محمد حسین احمدی به دستاوردهای آموزش و پرورش در حوزه تربیتی اشاره کردو افزود : احیا وتجهیز 15 مرکز دارالقران ،تشکیل شورای قرآن در استان ، شهرستانها و مناطق،تشکبل کمیسیون آموزش عمومی قرآن ،برگزاری محافل انس با قرآن ،همسرایی قرآنی ، طرح همگام با قرآن، اجرای طرح ملی نور ، طرح حفظ موضوعی قرآن کریم از جمله برنامه هایی است که با محوریت حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اجرا می شود.

وی اجرای مسابقات فرهنگی هنری و قرآنی ؛ اجرای برنامه درسهایی از قرآن ،اجرای طرح الگوی تلاوت ،جلسات تفسیر ، مسابقات کتابخوانی و گروه سرود 1357نفره از دیگر برنامه های این حوزه بیان کرد.

احمدی تصریح کرد : مربیان و معاونین پرورشی در انجام رسالت های خود در زمینه های شناسایی، پرورش و هدایت استعدادها، خلاقیت ها و مهارت های دانش آموزان و تربیت دینی آنان، ترسیم چهره واقعی اسلام ومعرفی مسلمان نمونه ، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و پیشرفت و تعالی کشور و ترویج فرهنگ قرآن و عترت اقدامات قابل توجهی را انجام داده اند که امید بخش است .

وی در ادامه به ویژه برنامه های هفته تربیت اسلامی اشاره کرد وافزود: برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به تجلیل از پیشکسوتان امور تربیتی، تقدیر از مربیان و معاونان پرورشی فعال و برگزیده ؛ دیدار با نماینده معزز ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در مناطق و شهرستانها ، غباررویی و عطر افشانی گلزار شهدای فرهنگی به ویژه شهدای امور تربیتی اشاره کرد .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در ادامه تاکید کرد: برگزاری همایش ویژه مربیان تربیتی و مشاوران، محفل انس با قرآن وشرکت معاونین و مربیان پرورشی در نماز عبادی سیاسی جمعه از دیگر برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در استان است.

احمدی در ادامه افزود : تأمل و تعمق در اندیشه های ناب و بلند رهبر معظم انقلاب درباره امور تربیتی حاکی از نقش، اهمیت و اثربخشی آن و بیانگر رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت شناسایی، پرورش و هدایت استعدادهای دانش آموزان و توجه به کرامت انسانی آنان است.

وی فعالیت های فرهنگی و هنری را ابزاری مهم در رسیدن به اهداف معنوی و اخلاقی بیان کرد و ادامه داد: باید با ابزار هنر دانش آموزان را با فرهنگ ناب و متعالی اسلام و الگوهای رفتاری اسلامی آشنا کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار