استاندار ایلام: زیرساخت‌های مخابراتی مرز چیلات برای ایام اربعین تکمیل شود

ایلام (پانا) - استاندار ایلام خواستار همکاری بیشتر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تکمیل زیرساخت های مخابراتی مرز چیلات به ویژه در ایام اربعین حسینی شد.

کد مطلب: ۸۰۱۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار ایلام: زیرساخت‌های مخابراتی مرز چیلات برای ایام اربعین تکمیل شود

قاسم سلیمانی دشتکی، در دیدار با عضو هیات مدیره شرکت پست ایران اظهار کرد: تمام تلاش مسئولان استان جلب رضایت مسئولان عراقی برای بازگشایی مرز چیلات است و در این رابطه نیز رایزنی ها و دیدارهای متعددی با مقامات این کشور انجام گرفته است.

وی، تصریح کرد: مرز چیلات از ویژگی های متعددی برای انتخاب به عنوان مرزی رسمی برخوردار است و می تواند در کنار استفاده برای ایام اربعین در توسعه مراودات تجاری و بازرگانی میان استان ایلام با کشور عراق نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

استاندار ایلام ابراز کرد: یکی از اصلی ترین امکانات و تجهیزات برای تحقق این امر ایجاد زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی است و باید آنرا تا نقطه صفری مرزی چیلات گسترش دهیم.

سلیمانی دشتکی، گفت: خوشبختانه تاکنون کارهای خوبی برای بهبود راه های مواصلاتی منتهی به مرز و همچنین آب و برق این نقطه انجام گرفته تا پیش از اربعین سال آینده امکانات مورد نیاز جانمایی شود.

وی، یادآور شد: در کنار این موارد باید به توسعه شبکه های مخابراتی بویژه فیبرنوری در منطقه اهتمام داشته باشیم و از سوی استان نیز تاکنون ۳ میلیارد تومان به این برنامه اختصاص یافته و امیدواریم وزارت ارتباطات نیز اعتبارات بیشتری به این موضوع تخصصی دهد.

استاندار ایلام همچنین خواستار کاهش نقاط کور آنتن دهی در شهر ایلام و همچنین مسیرهای منتهی به مرز مهران شد و خاطرنشان کرد: پهنای باند و سرعت اینترنت در ایلام نیز مطلوب نیست و امیدواریم مسئولان مربوطه اقدام لازم را برای بهبود این وضعیت انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار