تولید بیش از یک میلیارد متر مکعب گاز تصفیه شده در شرکت پالایش گاز ایلام

شرکت پالایش گاز ایلام با حفظ تولید پایدار خود تا پایان دی ماه سال جاری میزان 1046 میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده به خط سراسری گاز ارسال کرده است.

کد مطلب: ۷۱۰۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، شهریار داری‌پور مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان مطلب فوق اظهار داشت: علاوه بر گاز تصفیه شده در مدت زمان مذکور در این شرکت، 1230 هزار بشکه میعانات گازی تولید و با توجه به عدم راه اندازی پتروشیمی ایلام، به سایر مبادی مصرف ارسال شده است.

وی میزان گوگرد تولیدی در مدت مذکور را بیش از46 هزار تن اعلام کرد که در کارخانه دانه بندی گوگرد بصورت گوگرد پاستیلی تولید و در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رسد و میزان فروش در 10 ماه نخست سال جاری تاکنون، بیش از 48 هزار تن بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام افزود: میزان تولید گاز مایع خام در این مدت 18720 تن بوده که با توجه به عدم دریافت از سوی پتروشیمی ایلام، بیشتر آن با هماهنگی های صورت گرفته به پالایشگاه چهارم مجتمع گازی پارس جنوبی ارسال شده و مقدار کمی هم در بورس انرژی به فروش رسیده است.

داری‌پور در ادامه گفت: در پالایشگاه گاز ایلام پنج محصول گاز طبیعی، اتان،LPG خام، میعانات گازی و گوگرد تولید می شود که سه محصول اتان،LPG و میعانات گاز جزو خوراک پتروشیمی ایلام بوده که تا راه اندازی و دریافت خوراک از سوی آن شرکت به سایر مبادی مصرف ارسال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار