مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی خبر داد:

فعالیت ۸۰واحد پرورش ماهی در خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: در استان خراسان جنوبی حدود ۸۰ واحد پرورش ماهیان گرم ابی و سردابی در طول سال فعالیت دارند.

کد مطلب: ۷۰۷۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی،دکتر محمد اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی اظهار کرد:به منظور کنترل و پیشگیری از بیماریهای ابزیان و براساس دستورالعمل های سازمان دامپزشکی بازدید و نمونه گیری و پایش و مراقبت واحد های پرورش ابزیان در طول سال انجام میگیرد.

اصغرزاده افزود: به همین منظور از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۱ مورد بازدید از این واحدها انجام گرفته است، در همین راستا ۴۰ نمونه آب از استخرهای پرورش ماهی اخذ و بیشتر از ۲۵۰ مورد ازمایش فاکتورهای فیزیکی و شیمیایی اب انجام شده است .

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی ادامه داد:تعداد نمونه ماهی زنده نیز که به منظور تشخیص و بررسی بیماریهای ماهیان انجام شده ۸۰ مورد بوده است همچنین کل ازمایشات انجام شده نیز۳۵۰ مورد بوده است.

وی تصریح کرد: به منظور ضد عفونی استخرهای پرورش ماهی نیز ۱۰۰ لیتر ضد عفونی رایگان بین پرورش دهندگان توزیع شده است با توجه به کاهش منابع ابی در استان توجه بیشتری به هوادهی استخرهای و رعایت اصول امنیت ریستی توصیه می گردد .

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی اظهار کرد:با توجه به وجود کانون های بیماری ویروسی در سایر استانها توصیه می شود قبل از اقدام به تهیه بچه ماهی از طریق شبکه های دامپزشکی و هماهنگی باسایر استانها از سلامت بچه ماهی مطمئن شوید.

وی بیان داشت: در طول دوره پرورش همکاری با شبکه های دامپزشکی در خصوص انجام بازدیدها و نمونه گیری ها در انجام طرح های پایش در تشخیص به موقع بیماریها موثر می باشد .

اصغرزاده در پایان متذکر شد: تا کنون موردی از بیماریهای حاد ویروسی ماهیان در استان مشاهده نگردیده است و دامپزشکی در راستای تهیه غذای سالم نیز در پایان دوره پرورش اقدام به نمونه گیری از ماهیان قبل از ارائه به بازار می گردد و از نظر وجود بقایای داروهای غیر مجاز نظیر مالاشیت گرین نیز کنترل شده که موردی از استفاده از این ماده نیز در استخرهای پرورش ماهی قزل الای استان مشاهده نگردیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار