نشست کارگروه منابع آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگزار شد

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: کتابهای درسی در هر دوره و پایه تحصلی به عنوان منبع اصلی آموزش و یادگیری تلقی می شود و منابع کمک آموزشی و کمک درسی استاندارد از جنبه اجبار و الزام برای خرید، اموزش و ارزشیابی برخوردار نیستند.

کد مطلب: ۷۰۴۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، ابراهیم محمدی اظهار کرد: منابع معرفی شده در کتابنامه های رشد و سایت رشد به منزله مواد و منابع اموزشی و کمک درسی استاندارد تلقی می شود که فابل کتابنامه رشد جهت استفاده همکاران و دانش اموزان از این منابع در سایت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بارگذاری شده است.

وی اظهار کرد: برگزاری هر گونه جلسه مشاوره ای، توجیهی، در قالب سخنرانی و دعوت از افراد و نیز همکاری با مراکز آموزشی خارج از مدرسه به منظور انجام فعالیتهایی از قبیل برگزاری آزمون، مسابقه، جشنواره، و سایر موارد بدون طی مراحل قانونی و کسب مجوز ممنوع است.

محمدی بیان کرد: بر اساس این رویکردها تمام مواد آموزشی و تربیتی اعم از فیلم اموزشی و بسته های آموزشی رسانه های اموزشی و الکترونیکی و چند رسانه ای مجازی و بسته های آموزشی و مجلات و کتاب راهنمای معلم کتاب کار و نظایر آن که توسط افراد حقیقی و حقوقی که جهت پیشرفت تحصلی متربیان ابداع شده و یا بکار گرفته شده و کاربرد آنها می تواند فرایندهای آموزشی و یادگیری را موثر تر و پایدار ترو تحقق یادگیری معنا دار را آسانتر کند باید به تایید سازمان آموزش و پژوهش کشور رسانده شود.

وی درباره نحوه بهره گیری از مواد و رسانه های آموزشی و کمک درسی استاندارد توسط هر معلم نیز گفت: مواد آموزشی که توسط خود معلم متناسب با نیار خاص برای کلاس تولید می شود صرفا توسط خود معلم در کلاس وی بلا مانع است و مسئولیت آن در زمینه رعایت ضوابط و قوانین برعهده معلم و مدیر مدرسه است .

محمدی اظهار کرد: همچنین براساس نامه ابلاغ شده به مدارس شورای معلمان در این زمینه می تواند متناسب با نیازها از طریق مدیر و معلم مربوطه اقدام به معرفی منابع آموزشی و کمک درسی مناسب مندرج در کتابنامه رشد برای دانش آموزان نماید و بررسی نیازهای دانش آموزان نیز باید به روش علمی و مستند ارائه شود.

وی افزود: ارسال برخی مواد و رسانه ها از قبیل پوستر، فیلم، بروشور، خبرنامه، پیک نوروزی، و آزمونها، و مسابقات هماهنگ که جنبه ترویجی، تحلیلی، اطلاع رسانی و آگاهسازی دارند و توسط معلمان و گروههای آموزشی و دوایر داخلی تولید می شوند در سطح مدارس استان با تایید کارگروه ساماندهی مواد بلامانع است.

کارگروه ساماندهی مواد و منابع اموزشی و تربیتی در استان برگرفته از کارگروه وزارتی است که در سال 89 شورای آموزش و پرورش تشکیل کارگاه را مصوب کرده و به رویکردها نیز اشاره کرده است.

این کارگروه در آذربایجان غربی هشت جلسه تشکیل داده و دارای 30 مصوبه بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار