مدیرکل امور تربیتی و مشاوره: چالش‌های هدایت تحصیلی آسیب‌شناسی شده است

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه چالش‌های هدایت تحصیلی آسیب‌شناسی شده است، بر تغییر نکردن شیوه‌نامه آن تأکید کرد.

کد مطلب: ۶۹۹۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد

مسعود شکوهی در گفت‌وگو با پانا، با تاکید بر اینکه باید در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به علاقه و رغبت آنان بیشتر توجه شود، اظهار کرد:چالش‌های سال گذشته آسیب‌شناسی شد و برای هدایت تحصیلی امسال دانش‌آموزان پیش‌بینی‌های لازم شده بود.

وی ادامه داد:‌ با اجرا شدن هدایت تحصیلی، امسال دانش‌آموزان در رشته‌های مورد علاقه خود توانستند ادامه تحصیل دهند ضمن اینکه تاکید شده بود ظرفیت‌های بیشتری در مناطق مختلف ایجاد شود.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد:‌ برای سال جدید در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با هدایت تحصیلی، دانش‌آموز بتواند در رشته مورد علاقه و مناسب ادامه تحصیل دهد.

شکوهی تصریح کرد: در تلاشیم تا دانش‌آموزان را بر اساس استعداد، توانایی، ‌رغبت و ارزش‌ها دسته‌بندی کرده و مسیر تحصیلی درست را برای آن‌ها ترسیم کنیم تا به راحتی بتوانند رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه هدایت تحصیلی در تمامی کشور یکسان است، گفت: تاکنون برنامه‌ای جهت اعمال تغییر در شیوه‌نامه هدایت تحصیلی نداریم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار