مدیر کل کمیته ی امداد استان زنجان گفت:

60درصد زکات صرف امور محرومان می شود

مدیر کل کمیته ی امداد استان زنجان گفت:60درصد زکات صرف امور محرومان و 40 درصد باقیمانده برای پروژه های عمرانی استفاده می شود.

کد مطلب: ۶۹۸۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا زنجان هدایت صفری ظهر امروز در جلسه ی شورای زکات اظهار داشت:تاکنون در 9 ماهه امسال 7میلیارد و 500میلیون زکات جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه تلاش می شود تا با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی موجود فریضه الهی زکات در جامعه احیاء و ساماندهی شود،خاطرنشان کرد: زکات به رشد و توسعه اقتصادی جامعه کمک می کند.

صفری با اشاره به اینکه احیای زکات نقش بسزایی در تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی خواهد داشت، تصریح کرد: رویکردهای دبیرخانه شورای زکات نیز این بوده که برنامه‌ها در محوری باشد که شعار سال تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه هدف از جمع‌آوری زکات نیز محرومیت‌زدایی است، افزود: زکات در استان زنجان در 9 ماهه امسال 74 میلیارد ریال بوده است که 106 درصد تحقق برنامه بوده است .

صفری با اشاره به اینکه از کل مبلغ زکات جمع‌آوری شده 38 درصد فطره و مابقی زکات واجب است، گفت: 113 درصد تحقق برنامه در حوزه زکات فطره در استان داشتیم که در همین رابطه زنجان استان دوم شد .

وی با اشاره به اینکه امسال در 293 روستا شورای زکات تشکیل شده و 26 جلسه نیز شکل گرفته است، گفت: یک هزار و 630 عامل زکات نیز در این زمینه فعالیت دارند و 54 روحانی فعال هستند .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان همچنین به نقش تاثیرگذار مودیان نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 3 هزار و 524 مودی زکات، در روستاهای استان فعال هستند .

صفری ادامه داد: در حوزه ایتام نیز سرانه یتیم سال قبل 140 هزار تومان بود که امروز به 267 هزار تومان رسیده است که امسال زنجان رتبه نخست را طبق ارزیابی مرکز کسب کرده است .

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی در این زمینه افزود: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود اقدامات لازم درباره بهره‌مندی بیشتر ایتام را فراهم سازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار