مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

تربیت دانش آموزان خلاق و پویا رسالت اصلی آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مهمترین رسالت آموزشو پرورش تربیت دانش آموزان خلاق و پویا به جامعه است .

کد مطلب: ۶۹۶۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزترش خبرنگار پانا قزوین ، سالار قاسمی که با حضور معاون آموزش ابتدایی اداره، معاون نهضت سوادی آموزی ،مدیر آموزش و پرورش استان ناحیه یک قزوین در جمع دانش آموزان و معلمان دبستان بشارت از حدیث احمدی برنده مدال طلایی مسابقات بین المللی uc mass چرتکه تقدیر به عمل آمد .

وی مهمترین ویژگی یک دانش آموز موفق را خلاقیت عنوان کرد و افزود: دو بال علم و معنویت لازمه پیشرفت و شکوفایی دانش آموزان است و اصلی ترین عاملی که موجب ارتقای معنویت می شود نماز است .

قاسمی با اشاره به اینکه با وجودی که علم مفهوم جهانی توسعه ذهن با چرتکه از کشور مالزی به سراسر دنیا رسیده است افزود: ایران از شش سال پیش مجری این طرح آموزشی شده و هم اکنون ۷۵کشور مجری این سیستم آموزشی هستند .

قاسمی با اشاره به اهمیت آموزش محاسبات ذهنی در توسعه مهارت های مدیریت زمان و افزایش تمرکز و توانایی حل مساله در دانش آموزان سطح سنی 5 تا13 سال اظهار داشت: هر سال مهارت های دانش آموزان عضو این بنیاد آموزشی در قالب مسابقات بین المللی ارزیابی می شود و استان قزوین افتخار آن را داشته تا بتواند در سطح بین المللی حضوری چشمگیر داشته باشد

وی خاطرنشان کرد: با معرفی بیشتر این فعالیت ها در سطح مدرسه ها، زیر بنای توسعه مهارت های مورد نیاز یادگیری در مدرسه و زندگی روزمره دانش آموزان تقویت می شود .

بیست و دومین دوره مسابقات محاسبات ذهنی و چرتکه ای جهان ( Ucmas) 19 و 20 آذر ماه امسال با حضور نمایندگان 35 کشور جهان و بیش از 2200 دانش آموز در مالزی برگزار شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار