معاون سواد آموزی آموزش وپرورش استان همدان در گفت و گو با پانا:

ریشه کنی بیسوادی عزم ملی می طلبد

معاون سواد آموزی آموزش وپرورش استان همدان گفت: بحث سوادآموزی و ریشه کنی بی سوادی قطعا به یک نهاد مربوط نمیشود و عزم ملی را می طلبد.

کد مطلب: ۶۸۲۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد

محمد پورداود درگفت و گو با خبرنگار پانا همدان گفت: درست است نهاد آموزش وپرورش متولی بحث ریشه کنی بی سوادی است، اما در اساس نامه ای که در سازمان سوادآموزی کشور تنظیم وبرای استانها ارسال شده خیلی از نهادها را درگیر این مسئله میکند. در رأس آیت الله محمدی نماینده ی ولی فقیه ، نماینده ی خبرگان ، استاندار محترم و ادارات مختلفی به این مساله ورود پیدا کردند.

وی افزود: من دست طلب دراز میکنم برای اینکه همه باهم در استان دست به دست هم دهیم و انشالله روزی برسد که آثار شوم بی سوادی از استان وکشور رخت ببندد.

پورداود گفت: طرح کلید بهشت طرحی است که آموزش دهندگانی که می خواهند سوادآموزانی را آموزش دهند یک سری مهارت ها ازجمله: مهارت تصحیح ، قرائت نماز و بحث احکام نماز را یاد میگیرند، درواقع آموزش عملی نماز است برای اینکه این آموزش دهندگان یادبگیرند و در کلاسها به سوادآموزان یاد دهند که بحث نماز تقویت شود و این طرح به صورت آزمایشی درسطح کشور اجرا میشود.

وی گفت: برای ماحدود 60 نفر سهمیه قرار داده بودند که 55 نفر ازآنها خانم و 5 نفر ازآنها نیز آقا بودند وخوشبختانه در روزهای 18 و19 مرداد ماه طرح کلیدبهشت به خوبی اجراشد.

وی افزود :هدف اصلی این طرح این بود که ما بحث نماز را تقویت کنیم . کسانی که در بحث سوادآموزی ، سوادآموز هستند شاید اطلاعاتشان ، اطلاعات دقیق پیرامون بحث نماز نباشد . درواقع ماسه هدف را دنبال کردیم :

1- ترویج مهارف نماز وفرهنگ درست خوانی نماز دربین آموزش دهندگان و سوادآموزان.

2- تقویت میزان آشنایی مخاطبان با احکام نماز.

3- تصحیح قرائت نماز سوادآموزان.

/ فاطمه نجاتی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار