معاون آموزش متوسطه وزیر در گفت و گو با پانا:

دیپلمه‌های نظری در دوران سربازی می‌توانند دیپلم کاردانش هم بگیرند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر دیپلمه‌های نظری بسته مهارتی‌ استاندارد آموزش و پرورش را در سربازی ‎‌بگذرانند، می توانند همزمان دیپلم کاردانش هم دریافت کنند.

کد مطلب: ۶۷۶۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد

علی زرافشان در گفت‌ و گو با پانا درخصوص توافق‌های اخیر آموزش و پرورش با ستاد نیروهای مسلح در بخش مهارت آموزی دیپلمه هایی که وارد خدمت نظام وظیفه می‌شوند، اظهار داشت: دانش آموزانی که از دوره نظری فارغ التحصیل می‌شوند در دوران سربازی یک مهارت خاص آموزش می‌بینند تا بعد از سربازی وارد بازار کار شوند.

وی درباره دانش آموزانی که از شاخه فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش فارغ‌التحصیل می‌شوند و دارای مهارت هستند، گفت: در این مورد هم در کارگروهی مرکب از آموزش و پرورش و ستاد نیروهای مسلح در حال رایزنی هستیم تا در دوران سربازی هم بستری برای ارتقاء مهارت‌شان فراهم شود و هم به دلیل این مهارت‌ها از برخی مزایای دوران خدمت سربازی مانند کسر از خدمت برخوردار شوند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه 63 درصد افرادی که وارد خدمت سربازی می‌شوند دارای دیپلم نظری هستند، اگر بسته مهارتی‌ که در سربازی می‎‌گذرانند برابر با استانداردهای آموزش و پرورش باشد می توانند همزمان با خدمت سربازی دیپلم کاردانش هم دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار