رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) تاکید کرد:

اهمیت پیدا کردن حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام شهرری گفت: رویکرد این واحد پرورش دانشجویان کارآفرین و رفع شکاف میان دانشگاه و صنعت و تقویت این رابطه است.

کد مطلب: ۶۷۴۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، سعید قاضی مغربی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام شهرری گفت: متاسفانه امروز در بسیاری از دانشگاه های کشور به دانشجو به عنوان فرد جویای علم و به استاد به عنوان فردی که دارای علم است و به دانشگاه به عنوان محیطی که در آنجا علم آموزی انجام می شود نگاه می کنند در حالی که این نوع نگاه در دنیای امروز منسوخ شده و دانشگاه های روز دنیا به دنبال پرورش دانشجوهای کارآفرین هستند.

وی با بیان اینکه نسل اول دانشگاه فقط به دانشجو علم آموزی می آموخت و نسل دوم دانشگاه رویکرد پژوهش محور نسبت به دانشجو داشت اظهار داشت: امروز مدیریت دانشگاه یادگار امام خمینی(ره) به دانشجو به عنوان فرزند خود نگاه می کند.

قاضی مغربی ادامه داد: تربیت دانشجوی کارآفرین نیازمند الگو برداری از تجربیان سایر دانشگاه های جهان و ارتباطشان با صنعت است که در این راه باید توجه کرد که در وهله اول باید علوم بومی سازی شود و الگوی مناسب داخلی برای پیش برد اهداف و توسعه کشور ترسیم شود.

وی ایجاد دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه ها را کاری مفید دانست و افزود: ایجاد این دفاتر در ذات خود کار خوب و موفقی بود ولی چون برخی همکاران دانشگاهی عملکرد خوبی را نداشتند و نتوانستند نیازهای صنعتگران را به خوبی برطرف کنند عملا خروجی خوبی نداشت.

قاضی مغربی پیدا کردن حلقه مفقود بین دانشگاه ها و صنعت را بزرگترین هدف مسئولان دانشگاه یادگار امام خمینی(ره) برشمرد و اظهار داشت: امروز جامعه ما پر از فارغ التحصیل دارای مدرک کارشناسی به بالا است که عملا هیچگونه مهارت و فنی بلد نیستند.

وی با بیان اینکه صنعت کشور امروز نیازمند دانشگاهی است که در جهت نیاز آنان حرکت کند و قابلیت انعطاف با شرایط روز جهان را داشته باشد اظهار داشت: امروز باید در صنعت کشور این اعتماد به دست آید که دانشگاه ها در جهت تامین نیازهای آنان دانشجویان را پرورش می دهند و دانشجویان نیز این را بدانند که دانشگاه مانند پدری است که او را به سمت شغل پایداری هدایت می کند و اگر در راه آموختن علوم کوتاهی کند در آینده درآمد خودش کم می شود.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار