جایزه مصطفی(ص) در اجلاس سازمان همکاری اسلامی معرفی شد

اجلاس توسعه علم و فناوری جهان اسلام به منظور تعیین اولویت های علمی و فناوری جهان اسلام برگزار شد که رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) هم در این اجلاس حضور داشت.

کد مطلب: ۶۶۳۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، اجلاس سازمان همکاری اسلامی (OIC) در حوزه علم و فناوری با حضور سران تعدادی از کشورهای جهان در کاخ استقلال شهر آستانه قزاقستان به کار خود پایان داد.
عبدالحسین فریدون؛ رئیس هیات ایرانی حاضر در این اجلاس، طی سخنرانی خود در روز دوم جلسه سران به جایزه مصطفی(ص) پرداخت و گفت: سازماندهی رویدادهای علمی در سطوح و گرایش‌های گوناگون و تقدیر از دانشمندان پیشتاز و چهره‌های برجسته در جهان اسلام با معرفی جوایزی نفیس مانند جایزه مصطفی(ص) و نیز هموارکردن مسیر همکاری‌های علمی، مشابه بستری که توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در قالب نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی (STEP) و رقابت علمی کنز (KANS) ایجاد شده است.
براساس این گزارش، رییس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) جهت انجام رایزنی با سایر مقامات کشورهای مختلف و توسعه همکاری های بین المللی با نهادهای علمی و فناوری در این اجلاس حضور یافت.
در این اجلاس، اعضای سازمان کشورهای اسلامی در خصوص اولویت‌ها، اهداف و وظایف در عرصه توسعه علم، فناوری و نوآوری در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی بحث و تبادل نظر می کنند. موضوع این اجلاس "علم، فناوری، نوآوری و نوسازی در مدرنیته جهان اسلام" تعیین شده، تا سران کشورهای مختلف مسائل علمی و فنی را در دستور کار خود قرار دهند.
در این اجلاس که سران و وزرای علوم ۵۷ کشور اسلامی در آن شرکت می کنند، سند علوم و فناوری ۱۰ ساله (۲۰۲۶-۲۰۱۶) OIC به تصویب وزرا و سران کشورهای اسلامی رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار