اعتقاد به جوان گرایی، کاری عقلانی است

وزیر کشور گفت: تغییراتی در حوزه استانداران و فرمانداران در حال انجام است که تا پایان شهریور ماه امسال مشخص می شود.

کد مطلب: ۶۵۹۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا ازخراسان رضوی به نقل از استانداری ، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران مشهد افزود: دولت تغییری نکرده و همان دولت و همان وزیران هستند اما برخی استانداران تقاضای بازنشستگی دارند یا می خواهند در دستگاههای اجرایی دیگر مشغول کار شوند و برخی نیز می خواهند استان محل خود را تعییر دهند.
وی اظهار کرد: در راستای درخواست استانداران، ارزیابی های لازم انجام می شود تا بر اساس آن تغییرات لازم صورت گیرد.
وی گفت: برای تغییرات در حوزه فرمانداران نیز ملاک را بر اساس ارزیابی ها خواهیم گذاشت اما در این حوزه تغییرات کمتری انجام خواهد گرفت.
رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر بکارگیری جوانان در پست های مدیریتی افزود: اعتقاد به جوان گرایی کار عقلانی است و در مشاغل مختلف به تناسب کار و ظرفیت باید از جوانان بهره گرفت و بر این اساس در حوزه استانداران در این دولت، دست کم پنج سال سن را کاهش داده ایم و علاوه بر آن از بازنشستگان در حوزه فرمانداری ها استفاده نخواهیم کرد.
وی اظهار کرد: وزارت کشور با توجه به وظایف حاکمیتی خود نیازمند کادرسازی در حوزه مدیریتی است و به همین منظور طرحی را برای کادر سازی به دولت داده ایم.
وی با بیان اینکه افرادی باید برای مدیریت انتخاب شوند که برنامه های دولت را قبول دارند، گفت: این به معنای انتخاب از جناح خاص نیست و دکتر روحانی نیز گفتند که 'روش و منش من اعتدال است و در اعتدال، اصلاح طلبی و اصول گرایی مدنظر نیست'.
وی اظهار کرد: انتخاب فرمانداران و استانداران از میان افرادی با منش اعتدالی انجام می گیرد و در منش اعتدالی همه مردم باید مورد توجه باشند.
وی با بیان اینکه، وزارت کشور مدیران خاص خود را می خواهد، گفت: انتصابات در وزارت کشور طی سال های قبل شاید به دلیل ضرورت از خارج از وزارت کشور انجام می گرفت که این امر منجر به ایجاد خلاء در کادرسازی فرمانداران و استانداران شد.
وزیر کشور افزود: در ابتدای دولت یازدهم 80 درصد فرمانداران و استانداران کشور خارج از وزارت کشور بودند اما با تغییرات انجام گرفته طی چهار سال گذشته، اکنون 80 درصد فرمانداران و استانداران از کارشناسان و کارکنان وزارت کشور هستند.
وی اظهار کرد: برای بکارگیری 100 نفر در هر استان با تحصیلات تکمیلی و رشته های مرتبط تقاضای صدور مجوز از دولت کرده ایم تا بر حسب شرایط برای کار در وزارت کشور جذب شوند و نسل جدیدی در وزارت کشور شکل گیرد.
وزیر کشور گفت: این وزارتخانه نسبت به وزارتخانه های دیگر بیشترین تعداد بانوان را در پست های مدیریتی دارد به طوری که 151 زن شامل معاون استاندار، بخشدار و مدیر کل در وزارت کشور فعال هستند و در این دولت نیز بانوان در حوزه های مدیران کل در سطح ستادی، حوزه معاونین، حوزه بخشداری ها و فرمانداری ها مورد استفاده قرار می گیرند.
وی افزود: وزارت کشور در ارتباط با آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرها نیز در قالب شورای اجتماعی پیگیری های لازم را انجام داده و دستگاه های اجرایی در حوزه کالبدی و حوزه اجتماعی حاشیه نشینی مشخص شده اند.
وزیر کشور گفت: این دولت متعلق به همه مردم است و هیچ گاه مبتنی بر گرایش ها و تفکرات سیاسی به منافع ملی و مردم نگاه نمی کند و مدیران ارشد را به گونه ای انتخاب می کند که با سیاست های دولت هماهنگ باشند و همه مدیران نیز موظف هستند برای تمام مردم خدمت کنند.
وی اظهار کرد: حکم شهردار قبلی را من امضا کردم و حکم شهردار فعلی را هم بنده امضا می کنم لذا نگاه دولت عادلانه و از منظر خدمات رسانی و انجام وظایف است و مسائل سیاسی در کمکهای ما به شهرداری دخالتی ندارد.
وی در باره طول کشیدن زمان ابلاغ حکم برخی شهرداران گفت: برای ابلاغ حکم شهرداران تشریفاتی مورد نیاز است که مربوط به رعایت قوانین مرتبط و استعلام از ارگان های ذیربط است لذا اگر وزارت اطلاعات، شهردار را تایید نکند، وزارت کشور حکم وی را ابلاغ نمی کند.
رحمانی فضلی اظهار کرد: دولت یازدهم با مبارزه با قاچاق کالا و ارز موفق به کاهش 40 تا 50 درصدی این پدیده شد و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستگاه های مرتبط نیز در حوزه اصلاح قوانین و مقررات، انسداد مرزها، ضابطه مند کردن حمل کالا بسیار خوب عمل کردند.
وی گفت: طی 2 یا سه ماه اخیر 2 مصوبه مبنی بر ساماندهی بازارچه های مرزی و کوله بران از دولت گرفته شد که در حوزه کوله بری، ساماندهی کوله بران در چهار استان انجام و کوله بری در بقیه استانها متوقف شد.
رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی در باره مدیریت آب افزود: شورای عالی آب در دولت یازدهم هشت یا 10 بار تشکیل جلسه داد و مصوبات بسیار و خوبی داشت به طوری که با تغییر در روشهای کشت و شیوه های آبیاری در حوزه کشاورزی، احداث سدها و بازیافت فاضلاب ها، منجر به جلوگیری از بحران در حوزه آب در همه شهرها و مدیریت آب در مرزها شد.
وی اظهار کرد: در زمینه مدیریت منابع آب در مرزها دولت با کمک رهبر معظم انقلاب اعتبار خوبی از صندوق توسعه ملی دریافت کرد و منابع مربوط به احداث سدها نیز 100 درصد تخصیص یافت تا این پروژه ها هر چه سریعتر اجرا شود.
وی گفت: جایگزینی و مکان یابی صنایع باید به گونه ای باشد که مدیریت آب در آنها در نظر گرفته شود، اما در حوزه سنگان تصمیمات از قبل گرفته شد و دولت باید آن را اجرا می کرد.
وزیر کشور افزود: در این دولت، شورای عالی آب در زمینه سدسازی، مکان یابی صنایع، شیوه های کشت و نوع کشت، مراقب است و نظارت می کند.
وی در پاسخ به سوالی در زمینه وضعیت قطار شهری در کلانشهرها اظهار کرد: اولویت ما در این زمینه تامین 2 هزار واگن است که تا پایان سال اختصاص می یابد، همچنین شتاب بخشیدن به راه اندازی خطوط قطار شهری در اصفهان، شیراز، تبریز، تهران و مشهد از طریق فروش اوراق مشارکت و تامین 50 درصدی هزینه های مربوط به آن از دیگر فعالیت هایی بوده که در کلانشهرها انجام شده است.
وی تامین 55 هزار تاکسی جدید و نوسازی اتوبوس ها را از دیگر فعالیت های وزارت کشور در کلانشهرها برشمرد.
وزیر کشور گفت: سال گذشته 330 دستگاه اتوبوس به بخش اتوبوسرانی شهرهای پرجمعیت و کم توسعه اختصاص یافت که این اتوبوس ها در حال تحویل است.
وی افزود: در مشهد نیز سال گذشته حدود 100 دستگاه اتوبوس از طریق تسهیلات ارزان قیمت اختصاص یافت.
رحمانی فضلی در باره تصویب افزایش طبقات ساختمان های شرکت پدیده تا 34 طبقه نیز اظهار کرد: ابلاغ این مصوبه با وزارت راه و شهرسازی است.
وی گفت: این مصوبه بسیار به طول انجامید و دست اندرکاران در زمینه زیرساخت ها، استحکام و مباحث مشاوره ای آن نگرانی هایی داشتند اما وزیر راه و شهرسازی نیز به دنبال ابلاغ این مصوبه است.
وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت اتوبوسرانی در مشهد هم افزود: این وزارت خانه در زمینه حمل و نقل داخلی، تلاش کرده است به شیوه های مختلف به شهرداری ها کمک کند که با تامین ماشین آلات مختلف، قیر و مواردی که مورد نیاز شهرداری ها بود این کمک ها انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار