امام جمعه اسلامشهر:

اقامه ۹۰۰ نماز جمعه در ایران از برکات نظام جمهوری اسلامی است

امام‌جمعه اسلامشهر با اشاره سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور به امامت آیت‌الله طالقانی گفت: امروز به لطف خدا به برکت همان نماز جمعه‌ای که به امر امام خمینی (ره) اقامه شد، حدود ۹۰۰ نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار می‌شود و این از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

کد مطلب: ۶۴۷۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا شهرستانهای تهران، حجت الاسلام محمدعلی نوروزی در خطبه‌های نماز جمعه گفت : حضرت علی (ع) می‌فرمایند، سه خصلت است که مجموعه دین را تشکیل می‌دهد و آن سه خصلت عفت، ورع و عفت است .

وی در ادامه با اشاره به خصلت عفت اظهار کرد: قرآن کریم زن و مرد باایمان را سفارش کرده که دامنشان را از آلودگی‌های غریزه جنسی حفظ کنند .

امام‌جمعه اسلامشهر افزود: ورع یک درجه بالاتر از تقوا است، ورع یعنی انسان از چیزهای شبهه‌ناک دوری کند که مبادا در حرام بیافتد ودر رابطه با خصلت حیا امام صادق(ع) می‌فرماید، کسی که حیا نداشته باشد ایمان ندارد .

نماینده ولی فقیه در اسلامشهر با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در ۵ مرداد سال ۱۳۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی و به حکم امام خمینی (ره) افزود: امروز به حمدالله به برکت همان نماز جمعه‌ای که به امر امام در پنجم مرداد اقامه شد، حدود ۹۰۰ نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار می‌شود که از برکات نظام جمهوری اسلامی است .

خطیب نماز جمعه اسلامشهر تأکید کرد: اصولاً دین اسلام به اجتماع مسلمانان اهمیت فوق‌العاده داده است حج، اجتماع بزرگ و عظیم مسلمانان است که سالی یکبار برگزار می‌شود ونماز جمعه اجتماع هفتگی مسلمان در روزهای جمعه است .

وی با اشاره به اهمیت روز و نماز جمعه خاطرنشان کرد: روز جمعه در کلام رسول خدا (ص)سرور روزهای دیگر است و ایشان می‌فرمایند، روز جمعه عید مسلمانان است و از عید فطر و عید قربان باعظمت‌تر است .

حجت‌الاسلام نوروزی تصریح کرد: امام باقر (ع) می‌فرماید، نیکی و گناه در روز جمعه مضاعف می‌شود، کار خیر ثوابش چند برابر و گناه عقابش چند برابر می‌شود وروز جمعه روز ظهور امام زمان (عج) و پایان غیبت آن حضرت خواهد بود .

وی تاکید کرد: در روایات آمده است هر کس سه جمعه پی در پی بدون عذر موجه نماز جمعه را ترک کند نام او به عنوان منافق نوشته خواهد شد .

نماینده ولی‌فقیه در اسلامشهر با اشاره به سالروز عملیات بزرگ مرصاد گفت: جمهوری اسلامی بر اساس مصالحی قطعنامه سازمان ملل را پذیرفت وجنگ تمام شد و هر دو طرف از میدان‌های جنگ به مرزها برگشتند،ولی حدود ۵ هزار نفر از منافقین با پشتیبانی ارتش عراق از قصر شیرین وارد کشور شدند و قصد داشتند سه‌روزه به تهران برسند، اما رزمندگان اسلام در پنجم مرداد سال ۱۳۶۷ آنان را شکست دادند .

وی با اشاره به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ و افتتاح پایگاه فضایی امام خمینی (ره) گفت: این اقدام یکی از موفقیت‌های علمی کشور در غرب آسیا محسوب می‌شود این موفقیت علمی را به همه دانشمندان ایران اسلامی تبریک می‌گوییم.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار