باقرزاده به پانا خبر داد

فرصت مطالعه 18 هفته‌ای برای شرکت در آزمون توانمندسازی آموزش دهندگان

رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: دوره 12 تا 18 هفته ای برای آماده سازی و مطالعه آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی برگزار می شود تا بتوانند با آمادگی لازم در دوره های توانمندسازی شرکت کنند.

کد مطلب: ۶۴۰۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
علی باقرزاده در گفت و گو با خبرنگار پانا از تطابق روش برگزاری دوره آموزش جهاد دانشگاهی با روش های جدید آموزش که اخیر در دنیا متداول شده، خبر داد.
وی این روش را روش MOOC یا (Massive Open Online Courses) خواند و ادامه داد: این دوره معمولا ۱۲ تا ۱۸ هفته طول می کشد و نحوه ارائه مطالب هم به صورت فیلم های کوتاه است.
رییس سازمان نهضت سوادآموزی اظهارکرد: برای ۱۵ عنوان درسی مجموعا حدود ۴۰۰ فیلم کوتاه تولید شده و همکاران بطور میانگین فقط حدود ۶۶ ساعت فیلم می بینند (یا در کلاس شرکت می کنند) که برای ۱۲۶ ساعت دوره آموزشی زیاد نیست.
باقرزاده اضافه کرد: فرصت مطالعه هم کم نیست و از ابتدای بارگذاری فیلم ها تا انتها یعنی بیشتر از ۱۸ هفته فرصت داده می شود تا افراد مطالعه کافی را داشته باشند و در این دوره ها شرکت کنند.
وی همچنین افزود: قبول داریم که هزینه اینترنت نسبتا بالاست و گاهی دانلود فیلم ها با سهولت انجام نمی شود اما اصلا قرار نبوده و نیست که کتاب و جزوه توزیع شود و یا همکاران جزوه بخرند. این کار با فلسفه این روش مغایرت دارد.
به گزارش پانا، دوره‌های توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی با توجه به درخواست آموزش دهندگان، به شهریور ماه موکول شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار