یاد زاون قوکاسیان گرامی باد؛

زاون سینماگری که برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان تلاش بسیار کرد

دبیر سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان در آستانه برگزاری اختتامیه این رویداد از زاون قوکاسیان سینماگری که برای کودکان تلاش های بسیار داشت، یاد کرد.

کد مطلب: ۶۳۹۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا رضاداد دبیر سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا درباره ارزیابی خود از این دوره جشنواره بیان کرد: معتقدم برنامه ریزی، استقبال و کیفیت فیلم ها در دوره سی ام جشنواره خوب بوده است و یکی از دوره های موفق این جشنواره را پشت سر گذاشتیم. من تجربه سه دوره برگزاری جشنواره در اصفهان و یک دوره در شهر همدان را دارم. در یکی از دوره ها نیز به عنوان داور و در دوره دیگری نیز به عنوان مدیر حضور داشتم.
وی با ابراز خرسندی از بازگشت جشنواره فیلم کودک و نوجوان به اصفهان افزود: پیش بینی مان این است که جشنواره همیشه در اصفهان برگزار شود. اما یک رویداد فرهنگی بین المللی اگر قرار باشد درست برگزار نشود، برگزار نشود یا شرایط برگزاری آن سخت شود و احیانا مدیران تعهدات برگزاری را به خوبی ایفا نکنند، مدیران بالادستی به این فکر می افتند که این رویداد را با حداقل آسیب در شهر دیگری برگزار کنند.
وی با یاد کردن از مرحوم زاون قوکاسیان هنرمند برجسته سینمای ایران که اهل اصفهان بود و برای این جشنواره تلاش های بسیار کرد، ادامه داد: او سرمایه ای برای سینمای کودک و نوجوان بود و ما بسیاری از مسائل را همیشه با ایشان طرح و مشورت می کردیم. برخی از دوره ها که شرایط جشنواره برای برگزاری کامل نبود، تلاش های او به برگزاری جشنواره در اصفهان کمک زیادی می کرد.
رضاداد همچنین خاط نشان کرد: او به عنوان یک سینماگر در این زمینه بسیار فعال بود. باعث تاسف بود که ایشان را از دست دادیم. با رفتن او، سینمای کودک و نوجوان، سینما و هنرمندان اصفهان ظرفیت و شخصیت مهمی را از دست دادند و امیدوارم دوستان دیگری بتوانند جای او را بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار