زندگی در جامعه انسانی نیازمند برقراری ارتباط سالم و موثر است

مدیرگروه مدیران دبیرستانهای متوسطه اول آموزش و پرورش کاشان گفت : اجتماعی شدن دانش آموزان و داشتن نگرش مثبت به جامعه، به عنوان یکی از اهداف نظام آموزشی نیازمند آن است که شرایط آن نیز در خانه، مدرسه و جامعه فراهم شود و زندگی در جامعه انسانی نیازمند برقراری ارتباط سالم و موثر است.

کد مطلب: ۶۲۷۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کاشان، افسانه قاسمی در کارگاه کمیته بهبود مدیران دبیرستانهای متوسطه اول کاشان اظهار کرد: دانش آموزان، پایه توسعه کشورها هستند و پرورش آنها برای ارتباطات مناسب و اثربخش، مهمترین رسالت نظام آموزشی است و فرهنگیان در خط مقدم این رسالت هستند.

وی تصریح کرد: ارتباط موثر سبب ساز تامین خواسته های فردی شده و با کاهش استرس ، منجر به افزایش سلامت روان افراد می شود و یک معلم زمانی میتواند به این هدف برسد که از ارتباطات اثربخش در سازمان و موقعیت شغلی خود بهره مند شود.

وی افزود: با وجود توسعه هر روزه فناوریهای ارتباطات و اطلاعات، ما هنوز نتوانسته ایم در جهت پیشبرد اهداف نظام آموزشی و توسعه منابع انسانی از این تکنولوژی استفاده مناسبی داشته باشیم و از دانش آموزان خود عقب مانده ایم.

وی تاکید کرد: با کاهش حجم محتوای آموزشی، باید کلاس برای مباحث غیررسمی نیز فرصتی داشته باشد تا ارتباطات بین دانش آموزان نیز تسهیل شود و آنها موقعیت زندگی را تجربه کنند.

وی گفت: باید باور کنیم که نظام آموزشی در هر دوره، شرایط خاص خود را دارد و آموزش و پرورش آینده مبتنی بر دانایی ، قوه تفکر و قدرت خلاقیت است بنابراین باید زمینه این تحول را در مدرسه نیز با مشارکت معلم بستر سازی کنیم.

وی اظهار داشت:سازگار کردن آموزش با نیازهای آینده اجتماع، نیازمند توسعه یادگیری مستمر است و از اینرو فراتر از یک نظام متمرکز ، باید همه ارکان نظام آموزشی در فرآیند یاددهی و یادگیری مشارکت داشته باشند .

کارگاه یک روزه ارتباطات اثر بخش و مدرسه شاد با حضور 90 نفر از مدیران دبیرستانهای متوسطه اول کاشان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار