مدیر آموزش و پرورش نیشابور در جمع عوامل اجرایی امتحانات:

دانش آموزان در فصل امتحانات نیاز به پرستاری مداوم دارند

جلسه هماهنگی عوامل اجرایی امتحانات نهایی خرداد 96 شهرستان نیشابور در محل سالن همایش موزه خیام نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۶۲۴۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع امتحانات با نظر به تقارن آن با ماه مبارک رمضان، گفت: در امتحانات و در حوزه اجرا باید شرایط انگیزشی خوبی را فراهم کنیم تا دانش آموز با رغبت در آزمون شرکت کند و شرایط به گونه ای باشد که دانش آموز احساس کند اگر درس بخواند می تواند موفق باشد و فاصله بین خواندن و نخواندن حفظ شود و در حق دانش آموز اجحافی نشود و در واقع نه سهل گیری و نه سخت گیری و نه فرصت سوزی صورت گیرد.

سید جواد قوامی نژاد، امید دادن به دانش آموز در فصل امتحانات را مورد تاکید قرار داد و افزود: دانش آموزان در تمام این ایام نیاز به پرستاری مداوم دارند، برای دانش آموزان را درست راهنمایی کنیم و به تک تک نکات توجه لازم داشته باشیم، به دانش آموزان بگوییم که امتحانات نهایی رقابت با یکدیگر نیست و آنها را ترغیب کنیم به کمک به یکدیگر، اعتماد به نفس دانش آموزان را بالا ببریم، شیوه درس خواندن را به دانش آموزان آموزش دهیم، ارتباط مستقیم با دانش آموز و با ولی دانش آموز داشته باشیم، اشتباهات ما در امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل جبران نیست، در واقع امتحانات نهایی ادامه فرایند آموزشی است و عطف توجه دانش آموزان به نکات ظریف و مهم مورد تاکید است.

رییس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در ادامه با تقدیر از زحمات سالانه همه همکاران، مبحث انتخابات و حضور پرشور و مشارکت گروهی را مورد تاکید قرار داد و گفت: پس از ارزیابی های انجام شده، تراز و جایگاه آموزش و پرورش نیشابور به واسطه زحمات شما قابل ستایش و تقدیر است.

علیرضا کلیدری افزود: امتحانات بخشی از فرایند آموزشی است و ما در امتحانات باید نقش مشاوره ای عوامل خود را احیا کنیم و یقینا اثرات مطلوبی خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ضرورت امتحانات بر کسی پوشیده نیست، ما سیستم آموزش و پرورش یعنی شکل و محتوا را با امتحانات ارزیابی می کنیم و در حقیقت در این پروسه ما خودمان را ارزیابی می کنیم.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: آیین نامه امتحانات فصل الخطاب است و ماحق نداریم تفسیر به رای کنیم، شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که دانش آموز آنچه را آموخته بدون هیچ گونه اضطرابی به روی ورقه امتحانی پیاده کند.

کلیدری در پایان افزود: تلاش کنیم همه با هم فضای آرامی برای اجرای مطلوب امتحانات فراهم کنیم و تاکید می شود، گاهی یک جمله امید بخش ما می تواند اثرات عمیقی در کل امتحانات داشته باشد و ما باید آخرین لحظه آخرین امتحان مدیریت در کار را فراموش نکنیم.

تشریح کامل دستور العمل امتحانات توسط کارشناس مسوول سنجش و ارزشیابی تحصیلی از دیگر برنامه های اجرا شده در این نشست کارگاهی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار